Lilla veterinärskolan - Din hund från nos till svans!

Klinga Myr, Sara

| 2022

Drömmer du om att bli veterinär? Eller vill du lära dig mer om din hund och hur du ser att den mår bra? Då är det här boken för dig. Här går veterinär Sara genom hunden från nos till svans och tipsar om hur du själv undersöker din bästa vän. Du får bland annat lära dig:* Hur du gör för att undersöka hunden själv hemma.* Hur du klipper klorna. * Varför hunden kliar sig. * Hur hunden visar att den har ont eller är rädd. * Vad du kan göra om hunden har diarré. Författare till boken är veterinär Sara Klinga Myr som bor utanför Uppsala med hund, katt och en flock höns. Sara har en egen klinik och att få jobba med djur är det bästa hon vet. Illustratör är Emma Jansson som bland annat skapat den populära serien "Upptäck naturen".

Fin, lärorik och skickligt illustrerad!

En helt fantastisk bok som passar både nyfikna barn men är minst lika bra till nyblivna (och erfarna) hundägare! Sara Klinga Myr går på ett pedagogiskt och trevligt sätt genom hela hundens anatomi och ger nyttiga hälsotips utan att vara mästrande, allt vackert illustrerat av Emma Jansson. Jag har köpt varsitt ex till alla barn i min omgivning och de älskar den!

En fin bok fylld av fakta och vackra bilder. Jättebra för att lära barnen om hundar. Även vuxna kan nog lära sig en del. Rekommenderas för alla barnfamiljer som har hund eller skall skaffa hund.

Philip 9 år;
Det är en fin bok om hundar. Man får lära sig varför hunden kliar sig, varför den kan vara rädd, man får lära sig om nosen, om skelettet, om rumpan, om bajset och många andra saker. Vet ni att hundar har ett tredje ögonlock? Man får lära sig hur man ska göra för att undersöka sin hund också. Sen får man läsa om när hunden dör också. Det är inte så roligt. Bilderna i boken är fina. Det är hon med äpplena som gjort boken och äpplena finns med i boken också.

Gustav 11 år:
Jag tycker också att det är en fin bok. Det är roligt att lära sig mer om hundar och det var många saker jag inte visste. Bilderna är fina.

AC (mamma);
En faktabok om hundar upplagt på ett pedagogiskt och fint sätt. Man märker att Sara Klinga Myr som skrivit boken kan ämnet som omfamnats av Emma Janssons fina bilder och äpplen man kan hålla utkik efter.

En klockren bok för djurentusiasten, den som vill bli veterinär eller bara lära sig mer om hundar. Att få instruktioner för hur och vad man ska tänka på när man undersöker sin hund är också bra.