Lilla Hjärtat

Hannah, Sophie

| 2009

För Alice Fancourt betyder dottern Florence allt. Så det är något motvilligt hon lämnar ifrån sig den två veckor gamla flickan för en stunds avkoppling på ett exklusivt spa - en present från svärmodern Vivienne. Alice övertalar sig själv att Florence är i goda händer hos maken David och det är trots allt bara några timmar hon ska vara borta. Men när hon återvänder till bostaden får hon sitt livs chock: det lilla barnet i vaggan är inte hennes! Trots Davids protester kontaktar Alice polisen. Kriminalassistent Simon Waterhouse fattar omedelbart tycke för den stackars kvinnan, men tvivlar på hennes märkliga historia. Och hans chef, Charlie Zalier, är övertygad om att hon lider av vanföreställningar orsakade av en förlossningsdepression. David å sin sida är helt säker på att hans hustru antingen ljuger eller har blivit galen och han börjar bete sig alltmer hotfullt. Den enda som inte helt tvivlar...

Terese Johansson

2015-02-05

Boken var inte så bra som jag hade väntat mig. Framförallt i början var den väldigt babblig och svamlig och dom delarna ögnade jag bara igenom lite snabbt.

Från mitten och framåt blev boken bättre, men jag tyckte slutet var lite småkonstigt och vissa situationer kändes lite väl omständliga och konstiga.

Maria Jonsson

2014-03-19

En bra och spännande bok , helt i min smak.

Veronika Mellqvist

2014-01-14

Nä, ingen bok för mig. För seg och svammlig!

Maritha .

2014-01-10

Svag trea. Började bra och historien är det i stort inget större fel på men utförandet är inte helt bra. Trots ett lite platt persongalleri var det driv i händelseförloppet. Slutet kom lite plötsligt och var över alltför snart, kändes en smula hophastat.

Cecilia Fredriksson

2012-04-04

Lite besviken på slutet, men boken var spännande med många vändningar så den får ändå ett högt betyg. Karaktärerna är svåra att tycka om, men intressanta att följa. Läser gärna mer av denna författare!

Kristina Norin

2011-08-15

Börjar starkt och man tänker att det här kan bli hur bra som helst! Men det hela spårar snabbt ur. Det vimlar av stollar i den här historien. Vivienne, denna fullblodsegoist, David som aldrig blivit mer än sin mors son och så har vi väna, blåögda Alice som lär sig den hårda vägen att det är med svärmödrar som med grisfötter... de är bäst kalla. Kort sagt: läs något annat!

Monica Brandts

2011-08-08

Bra story. Tunna karaktärer. Det kändes som om det saknades något genom hela boken. Synd att inte författaren kunde förvalta storyn bättre. En stark 2 eller svag 3.

Elisabeth E

2011-05-11

Helt okej. Slutet kändes lite ihopkastat.

Hanna *

2011-02-26

Annorlunda, svammlig, spännande...ja bra överlag, men ganska knepig. Svårt att sätta känslor på denna bok tycker jag. Lite oväntat i slutet :)

Av baksidestexten trodde man den skulle var mycket bättre

Annione H

2010-08-29

En bok som började bra och med stor potential men som dravlade i väg och tyvärr slutade på ett sätt som verkar som att författaren bara kom på att den behövde ta slut.

Camilla Eriksson

2010-08-06

Denna bok var inte alls bra vilken skillnad mot Det perfekta offret,boken är för seg det börjat hända något i slutet av boken och så länge ska man inte behöva vänta som läsare.

2010-08-01

Hörde inte klart, men ska nog göra det en annan gång.

Anneli Johansson

2010-07-28

Spännande, ruskig..... men kanske skulle kunna drabba vem som helst??!!

Patricia B

2010-06-09

Inte min typ av historia helt klart.

Maria Eliasson

2010-04-11

boken var riktigt lovande från början. Spännande och ganska dramatisk. Slutet var en besvikelse, det kändes nästan som författaren inte visste hur hon skulle knyta ihop påsen, så istället för att göra en fin knop blev det en slarvig lättlöst kärringknut.

Anette L

2010-02-02

Slutet var oförutsägbart och kanske inte precis det jag velat ha, men ändå mycket spännande läsning

Boken börjar bra, och lägger upp till det helt stora rys, jag tänkte att denna bok borde filmatiseras. Slutet tyckte jag var jättekonstigt, och något av ett antiklimax. Egentilgen förtjänar den endast 2,5 i betyg.