Ligblomsten

Journalist Heloise Kaldan står midt i et mareridt: Hendes kilde er blevet afsløret i en løgn, og avisen står på gloende pæle. Det gør Heloises privatliv også. Midt i det hele modtager hun mystiske breve fra Anna Kiel, der i tre år har været eftersøgt for drabet på en ung advokat. Både den egenrådige politimand Erik Schäfer og Heloise selv begynder at grave i den gamle sag, da der sker endnu et drab. Har Anna Kiel slået til igen, eller er der mere end én morder? Hvorfor leder alle spor i sagen pludselig til Heloise? Er hendes eget liv i fare? "Ligblomsten" er en stærk krimi om hævn, retfærdighed og tilgivelse. Første bog i spændende ny krimiserie skrevet af Anne Mette Hancock.

Nina Gustafsson

2022-04-26

Stark trea till denna fina debut.

2021-01-21

Utmärkt debut, snudd på en fyra. Välskrivet och spännande med en intrig som inte är från början given. Bra!

Anna Hallqvist

2021-01-02

Jag fastnade direkt, utan tvekan en deckare som passar mig perfekt; hårdkokt och oförutsägbar. Just när jag tror att jag har förstått hur det ligger till kommer en ny twist, jag älskar det.

Genialisk intrig i kombination med fint gestaltade karaktärer gör boken till en riktig bladvändare. Spännande, trovärdig och välskriven rakt igenom. Bra upptakt för att bli en riktigt bra deckarserie!

Lägg namnet Anne Mette Hancock på minnet, utan tvekan har en nordisk deckardrottning sett sitt ljus!

Monica Bäckelin

2020-12-07

Spännande och välskriven. En riktigt bra bladvändare, läs den.

2020-11-05

Betyg: 5 av 5.

Bettan_bokprataren

2020-10-29

Likblomman är en berättelse om hämnd, rättvisa och förlåtelse och den första boken i en spännande ny kriminalserie om Heloise Kaldan och Erik Schäfer.

Jag läste vad BTJ har skrivit och egentligen är övriga kommentarer onödiga. Den säger allt och jag instämmer till 100 %
"Nu blir det åka av! En drivet skriven historia som känns trovärdig, om än otäck. Här gäller sträckläsning!" Betyg 5 av 5, BTJ

Anne har ett sätt att skriva där intrigen och spänningen bara ökar från början till slut. Hon skriver med ett rasande tempo och med ett driv som gör att du är fast från sidan ett. en skarp och smart berättad intrig får hon mig att hela tiden vilja veta hur det går.

Läs den här! Du får ett en bok som håller högt tempo och som när du tror att du vet...så händer det något nytt som gör att du bara gapar av förvåning.