Levande och dda

Det var ngon som ville ta dd p pojkarna frn Skavbke. S sa man i trakten, eftert. 1990-talet gr mot sitt slut och en grupp pojkar r p vg att ta klivet ut i vuxenlivet. Men s intrffar ngonting, och en av dem bestmmer sig fr att lmna bygden, en annan hittas ihjlslagen och snart mister nnu en livet. Poliserna som frsker frst hur allting hnger ihop tervnder stndigt till tv namn: Sander Eriksson och Killian Persson. En het julidag mer n tjugo r senare sker ett nytt mord och terigen har det blivit farligt drute i Skavbke. Porten mellan de levande och dda har ppnats. Levande och dda r en roman om uppbrott, skuld och nd. Det r tredje delen i Christoffer Carlssons svit med kriminalromaner frn Halland.

Ulla Englund

2024-01-08

2024-01-07

2023-07-02

En lsupplevelse! Knslan som sitter kvar r ett stort vemod. Carlsson har stadkommit en fantastiskt fin skildring av hur mnniskor kan drivas och frndras. Och i botten finns en stark och vacker ungdomlig vnskap.

Bokdjungeln

2023-06-27

Detta var inte min kopp te. Boken upplevdes lngdragen och inte alls srskilt spnnande. Jag hade tnkt en spektakulr avslutning, men nja. Den levde inte upp till mina frvntningar
Nr jag nd r igng kan jag ocks ta upp att jag inte gillade upplsarens rst (frfattaren). Otroligt lngsam. Var vl ok vid uppspelningstempo 1,75. Men trots den enormt lngsamma upplsningen s br en vara uppmrksam nr en lyssnar fr vips hnder ngot och en blir frvirrade av vad som hnt.
Summa summarum: ingen favorit i mitt bibliotek.

Monica Bckelin

2023-05-14

Spnnande, underhllande, vlskriven och mnga vndningar.

2023-05-09

Betyg: 4 av 5 - 📚 - Den hr boken, Levande och dda, r den tionde boken som jag har lst av frfattaren Christoffer Carlsson. Boken r den tredje delen i serien Hallandssviten, men den r helt fristende frn dom tv tidigare bckerna. Jag tycker att boken r lika mycket en relationsroman som en spnningsroman. Boken var mycket bra, och jag kan absolut rekommendera den, ven om jag dock tyckte att den var ngot smre n dom tv tidigare bckerna. Jag lyssnade p boken, och den var helt okej inlst av frfattaren sjlv.

2023-05-09