Levande död

Krig rasar över Sverige. Experiment utförs i ett försök att skapa starkare soldater som kan beskydda landet. Men vad händer när människor skapar en ras starkare än sig själva? ?En väldigt actionfylld berättelse om vad människans egna skapelser kan göra för att hämnas. Den gav mig lite känslan av en modern Frankenstein men väldigt mycket mer fartfylld!? - Vargnatts bokhylla ?Levande död utspelar sig i en okänd värld [?] Språket är rafflande och sidorna bara flyger förbi. Slutet är inte oväntat, men det intressanta budskapet är en mycket positiv överraskning.? - Tusen sidor

🌹Denna bok var helt fantastisk
Den var spännand läskig & en riktigt härlig Nagelbitsbladvändare.
Jag älskar blandningen som byggs upp sida för sida med den underbara nya mänskliga super perfekta ras.🕷
💜💜💜💜💜 av 5st🌹

Jennifer Johansson

2020-02-29

Levande död handlar om Sverige i ett framtida krig. Det är människor mot supersoldater, som har förmågor som ingen människa kan mäta sig i. Där möter vi Amanda, en supersoldat på människans sida, som kämpar mot den person hon växte upp med, Patrik, som är på motståndarens sida.

Jag vet inte hur Kjeilen gör det, men hennes sätt att skapa karaktärer och världar, magisystem och kemi mellan är fantastiskt. Jag brukar inte ge noveller fem stjärnor, eftersom jag ofta tycker att något fattas. Som vanligt önskade jag att det var något mer till denna historia, och hoppas på en fortsättning eller en hel bok om denna värld och dess karaktärer. Men det lilla smakprovet jag fick på den här världen som Kjeilen byggt upp med dessa karaktärer, är helt fantastisk, och jag kan inte annat än att ge novellen full pott.

3,5/5

Det börjar bli vanligare och vanligare med häftiga kvinnliga huvudkaraktärer, och jag älskar det! I Levande död har vi Amanda, en produkt av mänsklighetens önskan att skapa något starkare än dem själva och när de lyckas blir konsekvensen inte riktigt vad de räknat med. Amanda och Patrick, och nu står de helt plötsligt på olika sidor.

Levande död är en kort novell, och den är väldigt spännande men skulle nog tjäna på att vara lite längre, helst en hel bok. Jag tror att Kjeilen har något stort på gång här som skulle kunna bli riktigt bra och spännande som en roman. Som novell är den precis det man önskar sig, driven och man får veta precis så mycket man behöver. Men jag vill veta mer!

Amanda är precis som jag vill att hon ska vara: häftig, stark men samtidigt känslosam och intelligent. Patrick är asläskig, och det är väl också därför jag skulle vilja ha en hel bok om dem och hur det har blivit som det blivit. Novellen känns lite som en passage från en bok, en sneakpeak, ett smakprov, och allt fångar mitt intresse och jag blir nyfiken på bakgrunden, på historien och på vad som händer sen.

Språket är bra och drivet, passar genren väldigt bra.

sannareads

2019-02-23

Spännande & actionfylld! 😍
Tyckte verkligen om huvudkaraktären Amanda och skulle helt klart vilja läsa en hel bok om henne.