Lev livet fullt ut! : en väg till andligt uppvaknande

Tolle, Eckhart

| 2000

För att kunna ta del av visdomen i boken bör man lämna sitt analytiska sinne därhän. Det här är en bok som både utmanar och provocerar. Från första sidan tar Tolle oss med på en resa till andliga dimensioner, som både är träffande och engagerande ? man känner igen sig. I formen av frågor och svar (så kallade satsang: ett slags samtal mellan läraren och lärjungen) förklaras många grundläggande livsfrågor: *vi är något mer än bara vårt sinne (mind) och kropp, *vi kan hitta vägen ut ur psykologisk smärta, *vår äkta och autentiska kraft finns i nuet.

Maria Jönsson

2023-10-06

Det gäller att kunna skilja på äpplen och päron. Använda ord för vad de är och inte läsa in för mycket i allt. Sjukdom är sjukdom och tankar är tankar.

Sara Johansson

2021-04-12

Bra bok! Rekommenderar att man läser och inte lyssnar på denna. Jag lyssnade bland annat när jag körde bil och det känns som att en del gick förlorat när jag inte till 100% koncentrerade mig. Så mycket visdom som behövs läsas igen. Det märks dock att det har några år på nacken.

Johanna D.A.

2014-02-15

Förmodligen den klokaste bok jag läst. Visheter i varenda mening vilket gör att man bara kan läsa lite åt gången och sedan smälta det man läst. Rekommenderas verkligen!

Emma Johnsson

2013-11-03

Viktiga saker som jag behövde läsa. Men allt flum runtomkring gjorde att jag på slutet skummade lite. Ska läsa igen, men bara mina understrykningar. Då tror jag att mitt betyg kan höjas.

Maria Myrberg

2013-08-02

Viktigt budskap, men lite för komplicerad och djup för mitt tycke

Kristina B

2009-05-09

En transformerande bok! Provocerande bok dessutom - som kräver att man reflekterar över sina egna val och förhållningssätt inför andra människor och sig själv.

Alla människor vill inte höra brutala sanningar - men om man söker en väg att bli hel kan detta vara en hjälp i ett nytt sätt att tänka.