Leona. Öga för öga

Rogneby, Jenny

Leona Lindbergs pappa är försvunnen. Hon tillåts inte utreda fallet utan sätts på ett annat ärende, där en taxichaufför hittats grovt misshandlad och bunden i ett dike. I samma veva lockas två unga tjejer av spänningen i att utforska nätets allra farligaste och mörkaste vrår ? Darknet. Där blir de vittnen till en mycket otäck händelse som tycks ha kopplingar till Leona. När Leona nystar i sin fars försvinnande rullas en skakande familjehemlighet upp. Samtidigt pressas hon hårt då hon själv misstänks för lagbokens allvarligaste brott.

2020-12-11

En samling omöjligheter radas upp. Gillar denna fjärde bok i serien ännu sämre än föregående. Rogneby gör det för lätt för sig, en hel del får man gissa sig till. Hon skriver rappt och bra, och på något sätt gillar jag både Leone och hennes förhållande till dottern men sammanhangen och händelserna funkar inte för mig.

Monica Bäckelin

2020-09-23

Bra, spännande och en bladvändare

2020-09-12

Inte jätteimponerad av den sista (?) boken i serien om Leona. Den känns inte trovärdig och mitt tålamod med den brottslige polisen är slut. Dessutom har jag bekymmer med henne som förälder.

🌹Denna bok var en riktigt Spännande fängslande kriminalare med andra ord en härlig bladvändare med spänningen på Topp..
🎧📚.
💜💜💜💜💜 av 5st🌹