Leon

Kallentoft, Mons

| 2015

ETT ODJUR PÅ JAKT I STOCKHOLM. FILMEN VISAR EN SKRÄCKSLAGEN POJKE, fängslad i en bur i ett okänt bergrum. Som en mörk, lejonlik skugga rör sig kidnapparen i bakgrunden, under en klocka som obönhörligen räknar ner.När kriminalinspektör Zack Herry ser den direktsända filmen förstår han vilket fruktansvärt öde som väntar pojken om de inte hittar honom i tid. Men samtidigt håller Zack på att förlora kampen mot sitt missbruk, och banden till hans vän och kollega Deniz slits sönder. I ett mörkt och kallt Stockholm följer en skoningslös lek en lek där Zack Herry aldrig har varit närmare döden. LEON ÄR DEN ANDLÖST SPÄNNANDE, fristående fortsättningen i den kritikerrosade Herkulesserien. Romanen baseras löst på...

Riktigt riktigt bra, satt och strcklste i tv dagar verkligen.
Man fastnar s himla ltt fr boken och alla karatkter.
Man tar verkligen illa vid sig personligen nr ngon karaktr dr. Allt knns vldigt verkligt fast nd inte

En bra deckare som r lttlst.

Bra

Karin Axell

2017-04-29

Egentligen tycker jag att han tjatar fr mycket om den mentala misr som alla hans huvudkaraktrer genomlider med sina inre demoner. Man har liksom redan frsta gngen frsttt vem till exempel Zack r. I just Zacks liv knns beskrivningarna ganska lngt frn verklighetstrogna, knns orealistiskt. nd fastnar man.

Jag gillar inte heller de mellanspel Mons gr dr han beskriver inre tankar som ska utspela sig hos dda brottsoffer t hger och vnster. (Jag r krksless p dessa fr att tala klarsprk!) Tack och lov r ju detta ett samarbete med en annan frfattare s just de idiotiska mellanspel dmpas ngot och d fungerar det hela genast lite bttre. S tack Markus Lutterman fr att du dmpar just den olaten Mons Kallentoft hnger sig t.

Jag kommer med gldje hugga tag i fljande bcker i just serien om Zack. Perfekta till ansprksls hngmattelsning p semestern.

Pia *

2016-07-13

Riktigt bra deckare! Recension finns p min blogg gingiberi.blogg.se
Varning! Hll er borta frn det nyppnade kebabstllet i Husby!

Tove Skarstedt

2016-06-30

Grymt spnnande fortsttning p serien om den unge polismannen Zack Herry.

Hanna Hallns

2015-08-07

Precis som del 1, Zack, r tempot hgt. Frfattarna lyckas hlla spnningen p topp genom hela boken.

2015-08-05

Frra sommaren lste jag frsta delen i den hr serien, Zack, och blev vldigt positivt verraskad. Nu har turen kommit till del tv. Ls mer p http://bokslut.blogspot.se/2015/08/leon-av-mons-kallentoft-markus-lutteman.html

Jan Svensson

2015-07-14

Bttre n Zack men Kallentoft kan bttre. Ser nd fram mot nsta bok i serien.

Kristina Wiklundh

2015-07-12

Perfekt semesterlsning

Eyez Only

2015-06-03

I en typisk deckare brukar huvudpersonen uppfylla ett antal obligatoriska kriterier: 1. Huvudpersonen r snut. 2. Huvudpersonen har problem med alkohol/droger. 3. Huvudpersonen har haft en trasig/tragisk/problematisk barndom/uppvxt. 4. Huvudpersonen har ett komplicerat frhllande till sambo/fru/flickvn/ex och/eller djupare relationer rent allmnt. 5. Huvudpersonen har ett komplicerat frhllande till chefer/verordnade och/eller kollegor. 6. Huvudpersonen har problem med att flja reglementet/hlla sig p rtt sida om lagen.
I denna bok uppfyller huvudpersonen samtliga kriterier, men ndock blir det aldrig klyschigt eller verdrivet. Boken r spnnande, trovrdig och man knner verkligen att man bara mste lsa vidare fr att f veta hur det gr.

2015-05-16

Leon tar vid dr Zach slutar. Samma persongalleri, samma gator, kvarter och knsla. Snabba kast, flde, livet. Jag gillar uppfljaren i Herculesserien lika mycket som jag gillade den frsta. Ser nu ocks fram mot den sista inplanerade.

2015-05-15

Betyg: 4,5 av 5.

?Leon? r den andra boken i serien om kriminalinspektren Zack Herry. Jag lste den frsta boken, ?Zack?, fr knappt ett r sedan, och tyckte mycket, mycket om den. Hr r en lnk till min recension av den.

Nu har jag lst den andra fristende boken, och den var precis lika bra som den frsta.

Boken r vlskriven, lttlst, har ett sknt lsflyt, den r vldsam, r actionladdad, och har hrliga karaktrer. Att lsa boken knns nstan lite som att se en film, och den skulle nog gra sig bra som sdan.

Jag gillar verkligen den hr typen av bcker, och jag hoppas att det blir mnga bcker i den planerade Herculesserien.

Rekommenderar absolut ?Leon?, men ls helst ?Zack? frst.