Kallentoft, Mons

| 2015

ETT ODJUR PÅ JAKT I STOCKHOLM. FILMEN VISAR EN SKRÄCKSLAGEN POJKE, fängslad i en bur i ett okänt bergrum. Som en mörk, lejonlik skugga rör sig kidnapparen i bakgrunden, under en klocka som obönhörligen räknar ner.När kriminalinspektör Zack Herry ser den direktsända filmen förstår han vilket fruktansvärt öde som väntar pojken om de inte hittar honom i tid. Men samtidigt håller Zack på att förlora kampen mot sitt missbruk, och banden till hans vän och kollega Deniz slits sönder. I ett mörkt och kallt Stockholm följer en skoningslös lek en lek där Zack Herry aldrig har varit närmare döden. LEON ÄR DEN ANDLÖST SPÄNNANDE, fristående fortsättningen i den kritikerrosade Herkulesserien. Romanen baseras löst på...

Tove Andersson

2017-08-09

Riktigt riktigt bra, satt och sträckläste i två dagar verkligen.
Man fastnar så himla lätt för boken och alla karatäkter.
Man tar verkligen illa vid sig personligen när någon karaktär dör. Allt känns väldigt verkligt fast ändå inte

Veronica Andersson

2017-07-31

En bra deckare som är lättläst.

Sara Länk

2017-07-30

Bra

Karin Axell

2017-04-29

Egentligen tycker jag att han tjatar för mycket om den mentala misär som alla hans huvudkaraktärer genomlider med sina inre demoner. Man har liksom redan första gången förstått vem till exempel Zack är. I just Zacks liv känns beskrivningarna ganska långt från verklighetstrogna, känns orealistiskt. Ändå fastnar man.

Jag gillar inte heller de mellanspel Mons gör där han beskriver inre tankar som ska utspela sig hos döda brottsoffer åt höger och vänster. (Jag är kräksless på dessa för att tala klarspråk!) Tack och lov är ju detta ett samarbete med en annan författare så just de idiotiska mellanspel dämpas något och då fungerar det hela genast lite bättre. Så tack Markus Lutterman för att du dämpar just den olaten Mons Kallentoft hänger sig åt.

Jag kommer med glädje hugga tag i följande böcker i just serien om Zack. Perfekta till anspråkslös hängmatteläsning på semestern.

Pia *

2016-07-13

Riktigt bra deckare! Recension finns på min blogg gingiberi.blogg.se
Varning! Håll er borta från det nyöppnade kebabstället i Husby!

Tove Skarstedt

2016-06-30

Grymt spännande fortsättning på serien om den unge polismannen Zack Herry.

Hanna Hallnäs

2015-08-07

Precis som del 1, Zack, är tempot högt. Författarna lyckas hålla spänningen på topp genom hela boken.

2015-08-05

Förra sommaren läste jag första delen i den här serien, Zack, och blev väldigt positivt överraskad. Nu har turen kommit till del två. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2015/08/leon-av-mons-kallentoft-markus-lutteman.html

Jan Svensson

2015-07-14

Bättre än Zack men Kallentoft kan bättre. Ser ändå fram mot nästa bok i serien.

Kristina Wiklundh

2015-07-12

Perfekt semesterläsning

Eyez Only

2015-06-03

I en typisk deckare brukar huvudpersonen uppfylla ett antal obligatoriska kriterier: 1. Huvudpersonen är snut. 2. Huvudpersonen har problem med alkohol/droger. 3. Huvudpersonen har haft en trasig/tragisk/problematisk barndom/uppväxt. 4. Huvudpersonen har ett komplicerat förhållande till sambo/fru/flickvän/ex och/eller djupare relationer rent allmänt. 5. Huvudpersonen har ett komplicerat förhållande till chefer/överordnade och/eller kollegor. 6. Huvudpersonen har problem med att följa reglementet/hålla sig på rätt sida om lagen.
I denna bok uppfyller huvudpersonen samtliga kriterier, men ändock blir det aldrig klyschigt eller överdrivet. Boken är spännande, trovärdig och man känner verkligen att man bara måste läsa vidare för att få veta hur det går.

2015-05-16

Leon tar vid där Zach slutar. Samma persongalleri, samma gator, kvarter och känsla. Snabba kast, flöde, livet. Jag gillar uppföljaren i Herculesserien lika mycket som jag gillade den första. Ser nu också fram mot den sista inplanerade.

2015-05-15

Betyg: 4,5 av 5.

?Leon? är den andra boken i serien om kriminalinspektören Zack Herry. Jag läste den första boken, ?Zack?, för knappt ett år sedan, och tyckte mycket, mycket om den. Här är en länk till min recension av den.

Nu har jag läst den andra fristående boken, och den var precis lika bra som den första.

Boken är välskriven, lättläst, har ett skönt läsflyt, den är våldsam, är actionladdad, och har härliga karaktärer. Att läsa boken känns nästan lite som att se en film, och den skulle nog göra sig bra som sådan.

Jag gillar verkligen den här typen av böcker, och jag hoppas att det blir många böcker i den planerade Herculesserien.

Rekommenderar absolut ?Leon?, men läs helst ?Zack? först.