Leka bland vuxna

Dahl, Sophie

| 2008

Romandebut av Roald Dahls barnbarn! Detta är en nästan självbiografisk berättelse om en flickas uppväxt i en minst sagt ovanlig miljö och med en mycket ovanlig mamma. På den engelska landsbygden växer Kitty upp tillsammans med sina småsyskon, mor och morföräldrar. För Kitty är tillvaron himmelsk. Men för hennes mamma, den vackra men rastlösa Marina som gråter och målar med samma intensitet, kan det behagliga familjelivet inte tillgodose behovet av spänning. Så när Swami-ji, Marinas guru, berättar att han ser hennes framtid i New York tar hon Kittys syskon med sig och åker dit. Kitty lämnas ensam kvar på en internatskola. Tillvaron blir fruktansvärd och längtan efter morföräldrarna outhärdlig. Men en dag, efter det att Swami-ji har gett sin välsignelse, får Kitty ansluta sig till familjen i USA och hon blir en del av det konstnärsliv hennes mamma lever i Manhattans societet....

Izabela Horn

2014-04-24

En ointressant bok som är slöseri med ens tid , enda positiva med boken är att den går fort att läsa

Inget större fel på boken. Den var lättläst och hade gott om ställen då man kan lägga den ifrån sig. Det byggdes upp många historier som liksom aldrig fick något riktigt avslut, det rann bara ut i sanden. Ingen favoritförfattare.

Mia Lundberg

2011-04-14

Lättläst chicklit som tydligen skall vara lite självbiografisk. Om så är fallet är jag imponerad över att Sophie har klarat sig så bra som hon har gjort i livet.

Sarah Olsson

2010-09-21

Jag håller med Johanna om att det var jobbigt att inte veta var i tiden man befann sig. Annars gillade jag den. Den var spännande och intressant. Lite overklig, men det kanske bara är jag som har haft en skyddat uppväxt!

Janita sundblad

2010-09-10

såååååååååå dålig

Maria Lundin

2009-07-22

Fantastisk, fantastisk bok som jag skulle vilja krypa in i. Sophie Dahl har verkligen talang för intressanta personporträtt!