Lejontmjaren - specialutgva

Lckberg, Camilla

| 2014

Passa p att frhandsbestlla Camilla Lckbergs nya bok med ett unikt omslag. Det lckra cirkusomslaget finns bara till frsljning t.o.m. 13 november 2014, s bestll ditt exemplar idag. Lejontmjaren r en historia om bortrvade flickor, hnsynsls seriemrdare och familjetragedier i det frflutna. Det r den nionde boken i Camilla Lckbergs Fjllbackaserie. Som i alla Camilla Lckbergs deckare finns det tv parallella historier ? en i nutiden och en som utspelar sig i det frflutna. I Lejontmjarens dtidshistoria finns en koppling till cirkusens frtrollande vrld, vilket lyfts fram p specialutgvans unika omslag. Det r januari och kylan har Fjllbacka i sitt grepp. En halvnaken flicka irrar genom den sniga skogen, ut p en vg. Bilen kommer som frn ingenstans och hinner inte vja. Nr Patrik Hedstrm och hans kolleger fr larmet om olyckan r flickan...

emmakicki

2017-02-17

Efter ngra r tycks jag glmma bort vad jag str mig p i Lckbergs bcker och ger de en ny chans nr jag vill ha ngot lttsmlt. De r vldigt pladdriga, ibland vertydliga och ven om en del saker verraskade mig s var den p det stora hela ganska frutsgbar. Sjlva mysteriet kan vara intressant men det blir lite vl mycket vardagsliv inbakat i det hela och att framstlla Mellberg som en mer och mer ljlig person brjar bli vldigt trttsamt.

Inger Jonsson

2016-12-11

Har inte lst alla hennes tidigare bcker, men det ska jag gra nu, eftersom jag tyckte om den hr boken. Spnnande, med ibland ofrutsgbara vndningar.

Pernilla Nilsson

2016-11-04

Det blev en knapp tva, snarare 1,5.. Endel av hndelserna klurade jag ut redan i brjan av boken, det mesta ngonstans efter mitten. Det knnetecknar inte direkt en vlskriven deckare..

Jag hade det iof p knn innan, och enda anledningen att jag gav den min tid var att jag befinner mig i ett icke svenskt land och lser de bcker som jag fr tag i fr tillfllet. I Sverige hade jag med all skerhet lst ngon annan. Lckberg r inte min favorit.

2016-07-02

Jag har lst alla de tidigare delarna med skiftande behllning. I det stora hela tycker jag att de gr sitt jobb och man vet precis vad man fr. Men nu med denna, <i>Lejontmjaren</i>, och frra, <i>nglamakerskan</i>, s tycker jag att bckerna har tappat lite. Och helt rligt, r det inte dags att lta Patrik och Erica pensionera sig och skriva om ngra nya, frscha karaktrer? Ls mer p http://bokslut.blogspot.se/2016/07/lejontamjaren-av-camilla-lackberg.html

Nina Gustafsson

2016-05-18

Spnnande berttelse som man dock ser igenom lite fr ltt.

elinore jrlehag

2015-12-14

Bra deckare med stegrande spnning! Slutet r dock konstigt! Gillade ej det! Vart fr lyckligt i ett kapitel, vill ha mer detaljer kring flickorna osv. Hittades Lasse ex? Sket dom i honom?
Annas historia hade man kunnat ta bort. Blir fr mnga att hlla reda p, dessutom tillfr hon inget till storyn. Ett njaa fr Lckberg tyvrr av mig.

Lars Sthl

2015-06-08

Bra, som vanligt.

Kim M. Kimselius

2015-06-04

En av Lckbergs bsta. De frflutna hndelserna varvas vl med nutiden och intrigen knns vl genomarbetad. Personportrtten r hrliga och ger en knsla av nrhet. Spnningen r stundtals olidlig och det r svrt att lista ut vem den skyldiga r. En mycket bra bok som jag tycker du ska lsa om du tycker om deckare!

Allting brjar med att en halvnaken flicka blir pkrd p en snig vg. En flicka som frsvann fyra mnader tidigare. Nr Patrik Hedstrm och hans kollegor brjar nysta i frsvinnandet, upptcker de att det har frsvunnit en hel del flickor i omgivningarna. Patriks fru Erica Falck arbetar med ett annat fall, som hon ska skriva en bok om. Hndelserna vvs samman och stlls p sin spets nr Erica till slut inser vad kvinnan hon intervjuar dljer.

Kim M. Kimselius

2015-06-04

Katarina Nord

2015-05-23

Tycker nog att detta var den bsta boken av Lckberg ( men var nog genersare med betygen frr om ren....) Katarina Ewerlv gr en bra upplsningvilket bidrar till upplevelsen. Men jag tycker det r bra flyt i boken, men jag tycker att historien om Anna r ovesntlig fr boken, den hade jag kunnat vara utan!

2015-05-07

Jag gillar Erica och hennes vrld, men denna gng r mordmotiven fullstndigt osannolika. S mycket grymhet och ondska passar helt enkelt inte in i skrgrdsidyllen. Inget fel p berttartempot.

Carolina Bellenger

2015-05-02

Lttuggad mellanlitteratur!

Helena Rasmusson

2015-04-26

Spnnande berttelse, men lite rrig. Slutet drog ner betyget.

Marita Ryen

2015-04-21

Blev positivt verraskad att boken var s spnnande d jag hrt en del negativt om den. Kanske lite vl extrem och otck men nd bra.

Peter Gnger

2015-04-06

Lckberg fortstter med sina spnnande deckare i Fjllbacka. Helt ok ven om man s smningom om kan brja gissa sig till slutet. Katarina Ewerlf r helt fantastisk som upplsare!

Caroline Adolfsson

2015-04-01

Det r visserligen ngra r sedan jag lste hennes andra bcker, men jag har inte fr mig att slutet verkar vara s "ppet" och det r jag lite besviken p. Nr det gller deckare vill jag inte ha ngra lsa trdar nr jag lgger ifrn mig boken. I vrigt var den vl som hennes bcker brukar vara men kanske ngot mer obehaglig - ingen mysdeckare precis.

Heln Lundstrm

2015-03-23

W O W!! Helt klart verlgset Camillas bsta bok ngonsin. Jag blev helt tagen av offrens familjer, spnningen i hndelserna och mrkret i berttelsen. Ska du lsa en enda bok av Lckberg s r det helt klart denna.

Nmen!! Sprade ur tycker jag. verdriven. Plus fr bra upplsning.

Anneli Johansson

2015-03-10

Ingen bok jag rekommenderar frmst med tnkte p det dliga slutet. Jag hade frvntat mig mer!

Lejontmjaren tycker jag r en riktigt bra "comeback" fr Lckberg, helt i stil med Tyskungen.
Jag tycker hon skriver vldigt spnnande och de vardagliga saker personerna gr, r ibland lite roliga, speciellt Mellberg.
Okey mnga av hennes bcker fljer en viss mall, som s mnga andra deckarfrfattare, men en sak kan Lckberg och det r att underhlla.

Ulf Pettersson

2015-02-28

Spnnande bok dr det drjde lnge innan man frstod sambanden

Monica Brandts

2015-02-09

Som underhllare r hon skicklig. Men ett bestende minne lmnare det ju knappast. Slutet r ju riktigt dligt.

2015-01-21

Tja, underhllande och spnnande nr det brjar dra ihop sig. Men slutet r rrigt och inte alldeles klockrent. Fr att inte sga icke trovrdigt. Hur kan man f ihop en s udda samling grymma, blodtrstiga mnniskor?

Books I love

2015-01-18

Superspnnande!! Ville att den Aldrig skulle ta slut!! Lngtar till nsta bok!! :)

Lena Ohlsklint

2015-01-17

Den tar sig efter hand. Hgsta betyg fr att Lckberg hller lsaren i ovisshet och lyckas in i det sista att skaka om verkligheten. Man r aldrig sker ven nr man tror att man vet allt!

karin andersson

2015-01-16

Bsta boken av Lckberg

Bra skrivet men fy fan vilken svart historia om mnsklig ondska. Huga!

Maria Olofsson

2015-01-04

Lika fängslande, lättläst och jättebra som alla Läckbergs böcker! De korta stycke-indelningarna gör att man tänker "Jag ska bara läsa lite till...bara ett stycke till..." ;Man vill hela tiden läsa vidare för att se vad som händer! Gillar att det både är dåtid och nutid som vävs samman.
(Exemplaret jag läst har annat omslag än ovan, och det är ingen ljudbok.)

Jonna P

2015-01-03

Mycket spnnande och svr att lgga ifrn sig! Hoppas inte det tar 3 r till nsta bok kommer och att det kommer en till! :)

Josefin Andersson

2015-01-03

Inte hennes bsta, men Lckberg r alltid Lckberg. Spnnande och lsvrd.

2015-01-01

Det hr r Camilla Lckbergs nionde bok i serien om Patrik Hedstrm och Erica Falck i Fjllbacka. Jag har lst dom tta tidigare ocks, och tyckt om dom alla. Hr r en lnk till den senaste, ?nglamakerskan?.

Ja, jag tycker om Camilla Lckbergs bcker. Kanske inga fullpongare, men klara fyror av femmor har alla hennes bcker varit. Lttlsta, trevliga, och spnnande.

Tycker att den hr boken, till nio tiondelar, till och med var bttre n dom tidigare. Men tyvrr s tyckte jag att slutet drog ner betyget lite. S det blir en fyra i betyg till den hr ocks.

sa Sjgren

2014-12-29

Njae, inte ett av hennes bttre litterra alster, tyvrr, d jag verkligen gillade hennes tidigare bcker. Kvaliteten r nedtgende, men med toyboy och lite blas blir det kanske inte bttre n s hr.

2014-12-28

Som vanligt med Lckberg s vet man precis vad man fr. Medel som de flesta av hennes bcker verlag, sprket, mordgtan och relationerna.

Glada Gunvor

2014-12-22

Vlskriven men tillhr inte hennes bsta bcker. Som vanligt en fantastisk upplsning av Katarina Ewerlf.

Evelina Persson

2014-12-22

En riktig bladvndare!

Anita H

2014-12-20

Boken flt p bra i brjan. Kndes som en av de bttre. Men slutet... Ja, vad ska man sga....
Tog inspirationen slut???

2014-12-19

Det var lngesedan jag lste ngot av Lckberg. Tnkte jag skulle ge henne en ny chans och denna var faktiskt inte s dum. Det kan ocks bero p att Katarina Ewerlf r en super upplsare.

Jennifer Tydn

2014-12-07

Absolut Camilla Lckbergs bsta bok. S spnnande

Anders hlin

2014-11-24

Vlskriven men inte min typ av bok.

2014-11-23

Av ngon ganska s oklar anledning, har Camilla Lckberg blivit ngot av en deckarikon hr i Sverige. Ngot som fr mig r ganska svrt att frst, srskilt eftersom alla hennes bcker r precis likadant skrivna. Troligtvis har det att gra med att de r alla pinsamt lttlsta, och det tar inte speciellt lng tid att ta sig igenom.

Eftersom hon inte skriver som varken Majgull Axelsson, Inger Frimansson eller Hkan Nesser blir sprket ltt banalt och intrigerna ganska s frutsgbara och trkiga. Har man lst en, har man lst allihop. nd r hon mngmiljonr och firad skribent. r jag avundsjuk? Nej. Det kan jag inte direkt pst. Men lite frustrerad, det finns s mnga bttre frfattare som aldrig fr hlften av berm som just, Camilla Lckberg.

Och alla dliga frfattare som gtt i hennes skola och envisas med samma trkiga, frutsgbara, vnsterinriktade deckare om och om igen. Sofie Sarenbrant och Viveca Sten fr att nmna ngra. Ibland undrar jag om det inte r Camilla sjlv som har skrivit de andras bcker. De r verkligen skrmmande lika!

Nej! Det finns s mnga skickliga kvinnliga kriminalfrfattare i Sverige som i Norden. Inger Frimansson, Annika Bryn, Karin Fossum och Anne Holt- fr att nmna ngra. Lgg era pengar p ngon av dessa istllet!

Jag tvingade mig igenom Lejontmjaren- och om en vecka har jag utan tvekan glmt bort det mesta!

Det r vad jag har att sga om den extremt verreklamerade Lckberg! Men smaken r ju som sagt, som baken!

2014-11-23

Lika bedrvligt dligt som vanligt!