Last kingdom

Cornwell, Bernard

| 2004

The first book in a new series, 'The Last Kingdom' is set in England during the reign of King Alfred.

Linda Billström

2017-01-15

Cornwell är en av mina favoritförfattare, han är sällan en besvikelse. Böckerna är underhållande och lättlästa.

Karin Löfstrand

2015-06-23

150601: Brist på fantasi leder mig återigen in på Cornwell.

Kim M. Kimselius

2015-04-06

En bok som var mycket svår att lägga ifrån sig. Bernard Cornwell har en otrolig förmåga att skildra historien så att det känns som om man är där.

Allt beskrivs in i minsta detalj, utan att det för den skull blir tråkigt, eftersom det vävs in i handlingen och berättelsen hela tiden förs framåt.

Tycker du om spänning är det här en perfekt bok för dig. Gillar du historia ska du läsa den här boken!

Kim M. Kimselius

2015-04-06

Göran Björnhag

2012-11-11

Underhållande om striden mellan daner och engelsmän, 866 - 877. Byggd på verkliga händelser och personer. Roman.

Axel Tingman

2012-08-18

Suverän bok. Gripande berättelse och intressanta karaktärer. Mycket läsvärd.