Lärares hållning

Claesson, Silwa

| 2009

Flag from sv

0


Genom att både beskriva teorier av i dag och äldre klassiska undervisningsidéer öppnas möjligheten för ett gemensamt språk för alla typer av lärare. Ett språk som lägger grunden för samtal i en tid då lärare inte bara går in i sitt eget klassrum och stänger dörren om sig utan också förväntas arbeta tillsammans med kollegerna. Boken består av fyra delar. Den första delen beskriver några undervisningsidéer med rötter hundratals år bakåt i tiden. Idéer som har skiftat genom tiderna, men ändå levt vidare. I andra delen presenterar författaren en vetenskaplig observationsmetod för klassrumsstudier. Bokens tredje del presenterar klassrumsobservationer och hur de kan mynna ut i identifikation av nya idéer om undervisning ? idéer som lärare själva har skapat och använder och som är exklusiva för vår tid. Bokens avslutande del fyra är en diskussion av det som behandlats i de första tre delarna. Boken...

Visa mer

Skapa konto för att sätta betyg och recensera böcker

Recensioner

Bli först med att recensera denna bok