Landsförrädaren

Baldacci, David

Det är ett fängelse olikt alla andra, med ett säkerhetssystem utöver det vanliga och militärens hårda disciplinregler. Ingen av fångarna har ens tänkt tanken på attrymma. Alla trodde att det var omöjligt. Fram tills nu.John Pullers äldre bror Robert är dömd för landsförräderi.Hans oförklarliga rymning från fängelset har gjorthonom till landets mest eftersökta brottsling. Vita husetser John Puller som länken till att finna Robert. Men Pullerupptäcker snart att hans bror är jagad av någon sominte vill fånga honom levande. Puller tvingas dessutomatt samarbeta med en annan agent som verkar ha en heltegen agenda. De blir allt mer involverade i fallet, och Puller hittarmärkliga detaljer om sin brors dom. Och det verkar somatt någon är villig att göra vad som helst för att sanningeninte ska komma fram. Pullers förmåga som utredare sättsverkligen på prov, och han kanske inte är tillräckligt skicklig...

Marita Ryen

2018-08-27

Full fart och spännande.

Jan Banan

2018-04-19

Bitvis spännande som de flesta böcker från Baldacci, men för många ambitioner om ett kommande hollywoodmanus lyser igenom. Den dag han satsar mer på att få ihop sina berättelser på ett trovärdigt sätt utan logiska luckor och taffliga förklaringar, så skulle han på allvar kunna ta steget upp till elitförfattarna.

2018-01-05

John Pullers äldre bror Robert är dömd för landsförräderi och sitter på ett fängelse, ett fängelse som har ett säkerhetssystem utöver vanliga. Ingen har lyckats rymt, förrän nu. Roberts oförklarliga rymning, har gjort honom till landets mest eftersökta brottsling.
Landsförrädaren är den tredje delen i serien om FBI:s utredare John Puller. Det är den första i serien jag läser, men jag har tidigare läst andra böcker som författaren skrivit. Boken börjar lite trevande och det tar en stund innan jag kommer in i den. Men sen sätter det fart, då kan jag knappt lägga ifrån mig boken. Jag slås av hur välskriven och genomarbetad hela handlingen är, den är inget man slänger ihop lite fort. Det är spionage och förräderi åt alla håll, ingen går att lita på. Jag är imponerad av hur författaren löser allt tillslut. Karaktärerna fångar mitt intresse, handlingen är bra och det är spännande intill slutet. Landsförrädaren är ruggigt bra!

Spännande, fartfylld och fängslande!