Låna är silver, råna är guld

Internationell succé - Pensionärsligan är tillbaka! Märtha, Snillet, Krattan, Stina och Anna-Greta är tillbaka. De har lämnat livet på servicehemmet Diamanten bakom sig och befinner sig i Las Vegas. Med utstuderad taktik, ett par löständer och varsin rullstol ska de överlista säkerhetssystemet på Casinot. De stulna pengarna ska mångdubblas, placeras i stöldfonden Grindslanten och göra livet bättre för gamla och sjuka. Men innan de vet ordet av har det kriminella mc-gänget Bandangels fått ögonen på pensionärerna som nu har återvänt till hemlandet. De har köpt en grosshandlarvilla på Värmdö där de ska finputsa sin strategi. Kommer Märtha och gänget lyckas med att supa mc-killarna under bordet med hjortonlikör och kakor? Och hur klarar Krattan av att hantera en stalker?

Rama Pujara

2021-01-04

Rolig, men lite tjatig. Kanske passar äldre bättre..

Lyssnat som ljudbok.

Anette Holgersson

2020-11-02

Den var bra och intressant. Jag gillade boken. Tycker om helhet i boken. Jag tycker att själva berättelsen är intressant och karaktärena är intressanta med. Den är bra skriven och jag tycker att den var riktigt trevlig att lyssna på. Den tog slut lite fort bara tycker jag.

Anja Keränen

2017-06-24

rolig

Madeleine Larsson

2016-06-11

En rolig bok. Men upplever att händelserna blir lite för overkliga och upplever därför boken som "too much" ibland.

Jenny Rolfsdotter

2016-01-13

Lite småtrevlig sådär..

Inger Jonsson

2015-08-30

En komisk bok med en underton av samhällskritik mot nedsäkrningar som drabbar bl a äldrevården, skola och kultur. Även bankväsendet får sig en känga.

Siri Sylvan

2015-03-09

Underhållande från första ordet till sista punkten.
Jag kommer sakna att få följa pensionärsligans alla påhitt.

Rolig och underhållande - men onödigt lång. Det blev ett par vändor för många förvecklingar på slutet.

Lotta Karlsson

2014-07-28

Den här var faktiskt roligare än den förra:)

Isabella Sundström

2014-04-10

Tycker uppföljaren är minst lika rolig som Kaffe med rån. Fnissade många gånger under läsningen!

My.loved.books

2014-04-06

En Jättebra uppföljare till "Kaffe med rån", hoppas på en tredje bok om Pensionärsligan. :)