Lämna inga spår

Nyala, Hannah

| 2003

En mardrömslik flykt genom australiska öknen Det börjar som rena kärlekssemestern när Tally Nowata följer med pojkvännen Paul på en forskningsresa till Tanamiöknen i Australien. Men då Paul lämnar Tally ensam för att hämta sin dotter på flygplatsen tar allt en skrämmande vändning. Ute i öknen väntar Tally, medan dagarna går. Efter två veckor inser hon att Paul inte kommer tillbaka. Maten är slut, ytterst lite vatten finns kvar och närmaste stad ligger 32 mil bort ... Hon börjar gå och stöter på den omkullvälta jeepen med Paul bakom ratten ihjälskjuten. I baksätet ligger hans lilla dotter, hon är knappt vid liv.Tally har alltid sett sig själv som en tuff kvinna, men hon är inte förberedd på den mardröm som väntar när Pauls mördare tar upp jakten på henne och flickan. Hannah Nyalas egna erfarenheter som medarbetare i amerikanska sök- och räddningsteam ger en äkta känsla...

2018-08-30

Bitvis riktigt nagelbitande spänning och enormt engagerande. Bitvis dock ganska långdragen och lite småtjatig. Men samtidigt mycket engagerande och gripande och jag läser gärna fler böcker av Hannah Nyala!
Mitt slutbetyg blir, en stark 3:a!

2015-09-09

Nja varken speciellt spännande eller intressant. Kanske lite lärorik om överlevnadsstrategier i öknen men inte mer. Svag 2:a

Detta var en mycket spännande Deckare & jag hade så svårt att lägga den ifrån mig. Denna kan jag rekommendera till er andra =)

jessica larsen

2012-09-01

jätte spännade..lätt läst...

Miranda X---------

2011-06-12

Nästan omöjlig att sluta läsa... Så börja läs när du vet att du har några timmar på dig!

Karin Söder

2011-06-07