Lalo trummar

Susso, Eva

| 2009

I uppföljaren till Eva Sussos och Benjamin Chauds "Binta dansar" är det Lalo som är huvudpersonen. Lalo, som älskar sin trumma, tar den med ut i trädgården tidigt en morgon medan familjen fortfarande sover.Lalo får jättemycket inspiration i trädgården och spelar för regnet, för grodan, för solen och himlens alla färger när den går upp! Bom bom BAAM!!! Bom bom BAAM!!! Hoppsan! Lalo väcker alla! Men det är helt okej och nu blir det en fantastisk frukost utomhus, under stora trädet.Lalo spelar på lilla trumman och pappa på stora. En livsbejakande liten story med uppräkningseffekter och ljudeffekter - allt det som små barn älskar - med bilder som går rakt in i hjärtat.

Martina G

2012-04-08

Den lille blir så glad av Lalos trummande och vi vuxna av de glada bilderna. En vakna-bok bland alla godnattsagor. Helt sönderläst här hemma.

kajsa söderström

2010-03-29

besökte min systerdotter i helgen och den här boken fick jag läsa minst tio gånger per dag. den var mycket populär, med andra ord. jag är knappast den som invänder när det kommer till lilla selmas smak. visst, efter ett par genomläsningar blir den lite tjatig, men vilken bok blir inte det?

Lotta Berling

2009-12-04

Åh, jag tycker om den här boken! Den är mysig och musikalisk, med varma glada färger: "Blomman fin! POM PAM PIM!" "Solen skiner! TIN TIN TIN!" Smakprov finns på http://www.smakprov.se/smakprov/Lalo-trummar-Eva-Susso_9789129669893