Labyrinten

Mosse, Kate

| 2007

Labyrinten r berttelsen om kampen mot dden - eller snarare fr evigt liv. Platsen r Carcassonne i sdra Frankrike. ret r 1209, det r d albigenskrigen inleds och Sydfrankrike infrlivas i det franska riket. Den unga kvinnan Alas fr verta en mystisk bok av sin far, en bok som han hvdar innehller den sanna Graalens hemlighet. Trots att Alas inte frstr innebrden av de egendomliga orden och symbolerna i boken vet hon att det har utsett henne att skydda den. Det kommer att krvas stora offer och en stark tro fr att frsvara labyrintens hemlighet - en hemlighet som strcker sig tusentals r tillbaka i tiden, till det forntida Egypten. Under en arkeologisk utgrvning i bergen utanfr Carcassonne 2005 faller Alice Tanner ver tv skelett i en dold grotta - en grav, visar det sig. Inuti kryptan frnimmer hon en vervldigande ondska och inser att hon p ngot stt...

Anna Jensen

2015-07-25

En underbart spnnande roman som r mycket vlskriven och har ett mycket bra sprk. Jag var lite rdd att det skulle bli rrigt att hoppa mellan 1200-tal och 2000-tal, men det gick utmrkt och gjorde det hela bara nnu mer intressant. Mosse r helt klart en ny favorit! Det hr var en av de bsta bckerna jag lst.

2014-05-22

Fr ganska mnga r sedan s rkade jag kpa Kate Mosses Kryptan och d upptckte jag att den ingick i en serie dr Labyrinten r frsta delen. Det var allts bara att frska hitta den frst, vilket jag gjorde till slut. Nr miniserien pltsligt dk upp p TV s insg jag att det nog var dags att ta sig an frst boken sedan serien. Ls mer p http://bokslut.blogspot.se/2014/05/labyrinten-av-kate-mosse.html

Malin Sundman

2014-04-18

Ne jag gillade nog varken sprket, personerna eller storyn. En besvikelse.

Anna Andreasson

2013-05-26

Med en lite svr brjan fastnade jag i en spnnande berttelse. Inte mnga bcker gr att jag grter men denna fngade mig och dess karaktrer. lskar den

Susanne Rydvald

2012-10-16

Lste den fr lngesen, men dligt minne sitter fast. rligt talat skulle jag fredra att brinna i helvete n att knalla vilse i all den skit samlat i denna boklabyrint

Izabela Horn

2012-03-04

Jag trodde boken skulle vara bttre, en svag 3 i betyg.

Tina Lantz

2011-11-20

Den hade ju potential... Frfattaren borde f berttat fr sig att kvantitet inte alltid r samma sak som kvalitet.

h4l h4rtl3y

2011-07-22

Va?? Rrig, stolpigt skriven (versatt?), ... Ok, jag lade den ifrn mig efter 150 sidor, s kanske jag inte har s mycket att sga, egentligen. Men, den kndes s triiiist.

Linn Lagerstrm

2011-03-26

Hade potential att bli riktigt bra men blev bara en okej story.

Anna Sandstedt

2010-07-22

Tyckte rtt bra om den hr boken, inte alls av Dan Browna kaliber men lsvr och spnnande.

En bok helt i min smak. Jag gillar bcker som handlar om olika sllskap och deras vanor. Ls den!

2010-02-01

En tegelsten p 622 sidor som slt i ver tv miljoner exemplar i Storbritannien och USA. De frsta 400 sidorna r mycket bra. Den historiska miljn och platsen intresserar mig och inspirerar till bredvidlsning. Nutidsberttelsen r till form en slags ventyrsberttelse p jakt efter historien. Har verkligen tv miljoner mnniskor lst ut hela boken? Jag gjorde det fr att f veta hur det gr. Berttelsen faller platt till marken. Faktiska historiska hndelser terberttas torrt och inte i romanform. Nutidsberttelsen blir helt osannolik och berttartonen sentimentalt romantisk. r det skicklig reklamkampanj som ligger bakom sljframgngen?

Magnus Karlsson

2010-01-25

Knns som en bok av Dan Brown, om det inte vore fr att den r ngra hundra sidor fr lng och alldeles fr ointressant.

Annelie S

2009-10-08

Nja, den hr boken tycker jag r lite krnglig. Massor av karaktrer att hlla reda p samt att jag har svrt att frestlla mig det frfattaren beskriver eftersom jag inte riktigt frstr. Kanske jag som r obildad? ;-) Hur ser ett citadell ut, tex?

Hans Olsson

2009-09-11

Detta r den smsta bok jag ngonsin lst. Sprket r uselt och platt. Jag hoppades verkligen att boken skulle komma igng, men det gjorde den aldrig. De sista 70 sidorna gick dock fortare, men d bara fr att jag ville bli av med skrpet och man kan dessutom med gott samvete hoppa ver sidor utan att missa ngot. Att lsa vartannat kapitel fungerar utmrkt. Eller nnu hellre, skippa den helt.
Undvik den hr boken som pesten!