La mano de Fátima

Katrin Lindh

2019-11-22

Alexandra Coard

2017-11-25

Den bästa boken av denna författare. Mycket intressant, lärorik och spännande.

Linda F

2013-06-03

Välj "Katedralen vid havet i stället"! Den är mer läsvärd än denna sega historia.

Helena Almqvist

2013-05-23

Jag älskade hans andra bok men denna är inget som den! Svår, seg och mest för de religiöst intresserade inte så mycket historia och karaktärskilldringar tyvärr kunde jag inte läsa den...

Gunnel Lindström

2013-01-21

Trots att jag inte har spansk 1500-tals historia som specialintresse kunde jag inte släppa denna bok. En ganska tungläst bok på 900 sidor som krävde 100% koncentration. Författarens förra bok "Katedralen vid havet" var mer lättillgänglig.

M W

2012-12-12

Bra

Victoria Antonsson

2012-08-23

Helt klart en 5:a!! Bra skriven och intressant historia som håller alla 900 sidorna. LÄS!!

eva arkelid

2012-08-12

nu har jag kommit igenom denna intressanta men tjocka bok.(900 sid) Jag har haft stor behållning av boken. Den är en pärla för historie och religionsintresserade men framförallt tycker jag den är en bok om kärlek både till människor och gud. Läs den!

h4l h4rtl3y

2012-07-25

Det som drar ner intrycket, är en bakomliggande sexism

Nettan Holmér

2012-07-06

En historisk bok med mycket mänsklig grymhet och kärlek som ständigt möter problem. Tänk att vi aldrig lär oss av historien! Väldigt lång men den håller nästan hela vägen...

Jenny Karlsson

2012-05-17

Det här är en bok helt i min smak. Jag älskar nämligen historiska romaner. Men, den är något i längsta laget. Och, ämnet är ju fortfarande skrämmande aktuellt...

Karin Löfstrand

2012-03-19

120201: Väldigt fin bok som verkligen passade mig. En berättelse som vinner på att läsas i långa stycken åt gången. Jämfört med "Katedralen" blev jag inte riktigt lika gripen men det berodde nog mer på läs-förutsättningarna än på själva berättelsen. Mycket av problemen beskrivna i "Fatimas hand" är de samma i dagens samhälle.

Sandra Katby

2011-12-02

Underbar bok som inte bör läsas av ovana läsare då den troligtvis inte intresserar dem. Dock för er vana läsare är det ett underverk som sätter rotar sig in i hel kroppen.

Lotta Lettenström

2011-10-07

En bra bok men några hundra sidor för tjock! Det drar ner betyget. Intressant annars om spansk historia och religions krig mellan araber och spanjorer i Andalusien på 1500 hundratal.