Kvinnornas hus

Lundh, Lotta

Det är högsommar, men i den idylliska värmländska staden Lövvik bryts sommarlugnet. Två döda kroppar hittas under kort tid vid vattendraget som rinner genom centrum. Polisen står inför en stor utmaning, då kvinnorna visar sig vara svåra att identifiera. Vilka är dessa kvinnor är och hur togs deras liv? Vad som däremot är tydligt från början är att kvinnornas kroppar bär spår av långvarig misshandel. Kriminalpolisen Lars Blom inser att det är en synnerligen brutal seriemördare de jagar. En seriemördare som kanske redan har hittat sitt nästa offer ... 'Kvinnornas hus' är en gastkramande spänningsroman som behandlar aktuella ämnen. Lotta Lundh är en värmländsk författare som efter att ha bränt ut sig istället vände sitt fokus mot sin passion - skrivandet. Hennes romaner innehåller både humor och blodigt allvar.

ElinsBokhylla

2022-03-25

Det är en otroligt viktigt och stark handling som Lotta Lundh har valt att basera sin bok på, ibland känns det som att man läser en biografi då vissa delar i boken känns så äkta och rörande. Boken var väldigt detaljerad och bra skrivet, jag tyckte även att Lotta Lundh hade gjort en gedigen research och det märktes i bokens kvalité och trovärdighet.

För mig var det lite annorlunda och nytt att läsa en bok som handlade om mäns våld mot kvinnor, det var väldigt intressant eftersom det inte är en "vanlig" handling i de böcker som jag vanligtvis läser.
Det var uppfriskande på något sätt att läsa om lite annat, även om det såklart även är ett oroligt sorligt och gripande ämne.

Lotta Lundh skriver på ett väldigt lätt sätt, det är enkelt att följa med i händelserna och bland de olika karaktärerna. Kapitlen är lagom långa för mig, en del lite för korta men det är ju en smaksak.
Dock stötte jag på en del fel i boken, en del ord som upprepades och låg lite omkastade och det irriterade mig lite men överlag så var boken välskriven och väldigt detaljerad.

Boken var väldigt spännande och hade en del tvistar som jag inte var beredd på, jag trodde att jag hade räknat ut gärningsmannen i mitten av boken men blev skapligt överraskad sen när jag fick reda på vem det verkligen var.
Spänningen, intrigerna, brutaliteten och råheten fanns med från början till slut, jag hade väldigt svårt att lägga ifrån mig boken emellan åt, jag ville bara läsa mer och mer.

Kvinnornas Hus av Lotta Lundh är en gripande, sorglig men ändå spännande bok, en bok som jag tycker har en viktig handling och som alla borde läsa. Karaktärsbeskrivningarna och miljöbeskrivningarna är detaljerade och välskrivna och man har väldigt svårt att lägga ifrån sig boken när man väl har börjat läsa!

Denna bok var Gripande,Stark & Spännande
Jag gillade det jag läste den fick full pott 💜💜💜💜💜

Gripande, spännande och stark!