Kvinnan på bänken

Jansson, Anna

Kriminalinspektör Jesper Ek har blivit blixtförälskad. Men hans nya kärlek Julia är en gåta. Vad är det hon inte vill berätta? När hennes förflutna hinner ikapp har fällan slagit igen om Ek, som hamnar i en fruktansvärd knipa och inte ens kan ta hjälp av sina kollegor. Maria Wern kallas till prästgården i Lärbro, och inser att den bär på många hemligheter. Enligt sägnen blev en präst dräpt i kyrkan på 1200-talet, och det sägs att dråparen går igen. Den unga prästen Alva har blivit hotad, och diakonen Ragnar är djupt oroad över att hon inte tar hoten på allvar. När Maria hittar klippböcker om Alva som diakonen gjort väcks nya frågor. På Gotland har modergudinnan, som bär ormar i sina händer, dyrkats sedan stenåldern. Det är i denna miljö som Anna Janssons nya, spännande kriminalroman om Maria Wern utspelar sig.

2018-04-09

En bladvändare även om det ibland är lite för kryptiska vändningar och uppenbara förvillanden. Farligt nära kioskdeckare.

2018-04-05

Bra bok 😊😊👍

Ulrika

2018-04-01

Jag ser alltid fram emot att läsa en ny Maria Wern-bok. När jag läser dem är inte själv deckarhistorien det primära utan det är att åter igen få läsa om Maria, Arvidsson, Ek, Hartman och de övriga personerna i böckerna. Denna bok är ungefär som de övriga i serien, man vet vad man får och det är en bra deckare med väldigt bra personporträtt.

2018-03-31

Ännu en Maria Wern, och som alltid vet man vad man får. Även om jag inte tycker att denna är en av de starkaste i serien så är det alltid underhållande att följa karaktärerna och deras liv.