Kvinna med födelsemärke

Nesser, Håkan

| 1996

"Hon betraktade namnen. Studerade dem ett och ett. Hon hade redan bestämt vem som skulle bli den förste, men låtsades ändå överväga det hela en gång till. Så drog hon en suck av tillfredsställelse och ringade in honom med en dubbel röd cirkel. Tände en cigarrett och började gå igenom scenariot." En rad män nedskjutna av en mördare som agerar med osviklig precision. Vilka är orsakerna bakom dessa kallblodiga dåd? Vad betyder musiken som spelas i offrens telefoner? Kommissarie Van Veeteren gräver sig motvilligt djupare och djupare ned i ett fall där händelsekedjan löper långt tillbaka - en hel livstid. Med Kvinna med födelsemärke fortsätter Håkan Nesser sin romansvit om kommissarie Van Veeteren, en av 90-talets mest uppmärksammade kriminalserier, flerfaldigt prisbelönad. "Något mer utmanande för den gamle ärrade spårhunden än intrigen och den dramatiska mördarjakten i...

2016-11-24

Håller på att återupptäcka Nesser, vilket härligt språk!

Marc Moore

2014-01-07

Lite av ett Nesser-fan är jag ju men denna grep aldrig riktigt tag i mig trots de allvarliga temat. Några av förhören var dock dråpliga och lättade upp stämningen något.

2013-10-04

Omöjlig att lägga ifrån sig! Väldigt spännande, sorglig och välskriven. En av Nessers allra bästa! Rekommenderas varmt!

2011-10-05

Det är skönt att koppla av till en deckare ibland. Nesser tillhör de absolut främsta i genren i Sverige. Bra språk, sköna karaktärer och alltid en bra intrig. Den här ´är helt klart läsvärd.

2010-07-31

Hörde inte klart.

Oskar Henriksson

2010-06-14

En riktigt riktigt bra kriminalroman med en klassisk intrig! Ganska förutsägbar handling men ändå en riktig sidvändare.

Oskar Henriksson

2010-03-15

En medelgod Nesser. Dock inte den med den mest oväntade upplösningen. Men en sidvändare så som alla Nesser är.

Lars B.

2009-07-30