Kvinna eller försvinna!

Brundin, Anna-Lena

| 2000

Det handlar om kvinnor i olika miljöer: en sjukgymnast, en resebyråchef, en polis, en kosmetolog, en matfotograf¿ Det handlar om karlar, relationer, barn, jobb, väninnor, hormoner, mammor och mycket mer. Livet är ibland ganska stökigt ¿ men bränd kvinna skyr inte elden! För livet är också romantik, skönhet, trogen kärlek och glimten i mannens öga.    Anna-Lena Brundins berättelser är humoristiska och underfundiga, både allvarliga och lättsamma, med både lyckliga och olyckliga slut. En spegelbild för kvinnor idag, mitt i livet, roande läsning, alltid med en speciell knorr.    Katrin Jakobsen bidrar med tolv foton med teman som knyter an till texterna. De är gjorda i hennes speciella teknik, konstnärligt bearbetade i datorn.

2023-05-04

Den är väl välskriven och den tog sig någorlunda fram emot slutet och några av berättelserna är småcharmiga. Men den ger mig inte särskilt mycket att läsa, även om den är extremt lättläst. Jag trodde att det här skulle vara en bok som man fick skratta av, men jag drog knappt ens på munnen.
Sedan tyckte jag inte att fotografierna gav mig någonting alls.
Slutbetyg, en stark 2:a!

2010-01-25

Tolv kvinnor, tolv berättelser. Ett extra plus för de suveräna illustrationerna av Katrin Jakobsen!