Kung Caspian och skeppet Gryningen

Lewis, C S

| 1979

Eustace rusade fram mot tavlan. Edmund kastade sig efter honom och skrek t honom att akta sig. Lucy hgg tag frn andra hllet. D slog en bl vg upp kring dem och de kastades ut i tavlans hav. S kom syskonen Edmund och Lucy nnu en gng till landet Narnia och i slptg hade de sin besvrliga kusin Eustace. Berttelserna om Narnia omfattar sju bcker 1. Min morbror trollkarlen 2. Hxan och lejonet 3. Hsten och hans pojke 4. Caspian, prins av Narnia 5. Kung Caspian och skeppet Gryningen 6. Silvertronen 7. Den sista striden

Lste ut den tredje skrivna Narnia-boken fr min 8-ring i morse. S otroligt spnnande! Jag minns inget frn denna frn barndomen, trots att jag lste alla bckerna. Ganska bra, eftersom den r spnnande ven fr vuxna. Man fr ju ta vissa saker med en nypa salt. Det r en saga fr barn.

Per Englund

2018-12-20

I Narnia talar vissa djur medans andra inte talar. Mnniskor och djur lever tillsammans, men samtidigt ts iketalande djur samt en del djur jagas och ddas.

Lisa Jakobsson

2013-07-28

Den hr boken r ganska spnnande, lite fr seg fr min smak. Rekommenderas fr yngre lsare.