Kundtillfredsställelse och kundmätningar

Sörqvist, Lars

| 2000

Flag from sv

0


De flesta företag och organisationer talar idag om vikten av kundfokusering och marknadsorientering. Kunskap om kunderna har en avgörande betydelse för framgång i de flesta företag och organisationer. För att rätt kvalitet och tillfredsställda kunder skall uppnås krävs att information om kundernas attityder, behov och förväntningar kontinuerligt inhämtas. Erfarenheter visar dock att detta ofta är svårt. Kunderna vet inte alltid vad de vill och tycker, attityd och beteende skiljer sig ofta åt, tveksamhet föreligger om huruvida man kan lita på vad kunden säger, etc. Denna bok behandlar kundtillfredsställelse och kundmätningar ur ett brett perspektiv. Inledningsvis redogörs för behovet av information om kunderna samt hur denna kan utnyttjas. Vidare diskuteras hur kunden utifrån...

Visa mer

Skapa konto för att sätta betyg och recensera böcker

Recensioner

Bli först med att recensera denna bok