Kärleksdans i obalans

Jansson, Anna

| 2017

Jag ser på mannen jag älskar. Vi står på randen till en katastrof. Jag tycker nästan att han ler i sömnen och plötsligt får jag lust att dräpa honom med kudden, tänker Angelika Lagermark, hårfrisörska på salong d´ Amour i Visby. En annons i tidningen blir startskottet för en serie oväntade händelser. Den stuga vid havet där Angelikas gammelmormor Amalia bodde hela sitt 94-åriga liv är till salu. Amalia var en klok gumma och många var de som kom för att få råd och hjälp i livets svåra skeden. Men huset ruvar på en fasansfull hemlighet. Samtidigt fortsätter relationsarbetet på frisersalongen med att hjälpa kunderna att hitta kärleken. Det är det enkla. Den svåra är att behålla kärleken när motgångarna kommer. Det är något Angelika själv får erfara när Magnus blir förälskad i hela världen och gör det otänkbara. Kärleksdans i obalans är en bok om att älska i med- och motgång, och om den...

Elin

2019-08-27

Nja, bitvis lite halvsegt.

Eva Pettersson

2019-07-18

Helt okej feelgood, men utan djup.

Sarah

2019-02-01

...

Sarah

2019-02-01

Lättläst, tyckte mycket om boken och upptäckte tyvärr när den var slut att det var bok två i serien.. Lätttuggad och bra

2017-08-06

Anne-Li Norberg läser härligt rappt och mycket professionellt till skillnad från andra uppläsare som gärna spelar över. Hon förmedlar med stor professionalism denna berättelse och gör så att jag omöjligt kan lägga den ifrån mig. Hon är utan tvekan en av Sveriges absolut mest professionella uppläsare till ljudböcker.
Boken då? Jo, jag tycker mycket om den. Precis som de två föregående böckerna om Ödesgudinnan på Salong D`Amour i Visby så är den härligt lättlyssnad, fylld med många klämkäcka personligheter. Men det finns också ett visst allvar. I den här boken tar Anna Jansson upp psykisk obalans på ett mycket bra sätt. Men trots det tunga ämnet blir det aldrig för tungt. En väldigt bra och bitvis humoristisk bok från underbara Gotland. Jag hoppas verkligen att det kommer fler böcker om Angelica, Ricky, Magnus, den galna Judith och de andra personligheterna som figurerar i dessa böcker. Personligen tycker jag betydligt mycket bättre om dessa härliga böcker än om Janssons Maria Wern-deckare. Inte för att hennes deckare på något sätt är dåliga, men jag tilltalas personligen mer av dessa små underbara böcker. Och att det finns recept på slutet av böckerna på olika former av Gotlands-specialiteter gör ju inte heller saken sämre! Det finns ett flertal recept som jag är väldigt nyfiken att få prova på!
Mitt slutbetyg blir på såväl bok som uppläsare, en stark 5:a! Kan varmt rekommenderas! Men läs/lyssna på dem helst i rätt ordning, det blir lättare så!