Kärleksbarn

Thell, Lotta

| 2017

Eva har fått sitt metadon, hon går i terapi och börjar känna sig ganska bra. För första gången i sitt liv upplever hon trygghet och tillförsikt. Hon börjar till och med leka med tanken på att bli mamma, ge Erik det han så gärna vill ha.Eva rätar på ryggen och slutar be om ursäkt för allting. Hon känner hur hon växer men ser samtidigt att Erik förändras åt rakt motsatt håll. Han som alltid varit så stabil, trygg och pålitlig blir mer och mer obalanserad, irriterad och till slut också våldsam. Som att all hans kärlek har vänts till hat och att det är henne, Eva, han hatar. Kärleksbarn är en dokumentärroman och fjärde delen i Lotta Thells självbiografiska boksvit.

mycket självutlämnande

Linda Lindblom

2010-02-17

Ännu en tyck-synd-om-mig bok. Älskade hennes "I skuggan av värmen" men undrar vad som hände sen. Känns som om hon ger ut böcker bara för att hon ska få pengar. Denna bok tycker jag är totalt händelselös. Det enda som står är att hon tycker så fasligt synd om sig själv, nej så har ni den här i bokhyllan. Sälj den på loppis eller nåt och ta en annan i stället.

Kände inte riktigt lika mycket för denna bok som för de andra. Men absolut ingen bok jag vill ha oläst.

Lotta Grafström

2009-08-28

Har läst alla hennes följe böcker tycker hon är stark och önskar henne ett lyckligt liv!!

Karin Karlsson

2009-07-10

Alltför upprepande och seg.