Kärlek är bättre än ingen kärlek

"Kärlek är bättre än ingen kärlek" är Rose Lagercrantz och Eva Erikssons sjunde och avslutande bok om Dunne och hennes bästa vän i världen, Ella Frida.Det är vår och Dunne reser till Rom för att gå på pappas bröllop. Det är tack vare henne det blir av, det är i alla fall vad hon tror själv. Men till hennes bestörtning blir inte Ella Frida bjuden. Pappa har sagt nej. Det ska inte bli någon stor tillställning, säger han, bara en liten familjehistoria. Vad ska Ella Frida säga när hon får veta att hon inte har blivit bjuden på sin bästa väns pappas bröllop? Än vet Ella Frida inget. Hon är i sommarstugan på ön för att städa bort vintern.Så ser det ut i den sjunde boken om deras vänskap. Den ena är på en ö i Norrköpings skärgård. Den andra på bröllop i Rom. Vägen mellan dem blir bara längre och svårare. De möts nästan aldrig.Berättelserna om Dunne handlar om trohet. Och en besvärlig...

4, Vireda Skola

2021-12-15

Dunnes pappa och Vera ska gifta sig i Italien.

Dunne har blivit frisk igen och mår bra. Hon ska få åka på pappas bröllop i Rom. Hon vill att pappa ska ha ett stort bröllop men det vill inte han, bara mormor, farmor, farfar och några fler. Dunne får också åka till Ella Fridas sommarstuga och vara där. Dunne har lagt ut ett present spår. Nu är Dunne lycklig igen.
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Noomi

2021-11-09

Beskriv huvudpersonen: Hon har blont hår och en liten tofs i håret. Och en lila tröja.

När och var utspelar sig handlingen: i Rom och i Norrköping.

Vilken genre passar boken in i? (fantasy, äventyr, skräck, humor, deckare, vänskap, kärlek, sport, faktabok):
Beskriv!
Berätta vad boken handlar om. Fokusera på bokens problem (det som händer). Avslöja inte slutet:
Dunne hamnade på sjukhuset och hon ville att hennes pappa och Vera skulle gifta sig. Vera och hennes pappa tänkte på det och de skulle gifta sig i Rom. De åkte flygplan till Rom där de skulle gifta sig. Och då sa Vera något till…..

4, Vireda Skola

2021-10-12

Dunnes pappa gifter sig med Vera.

Det är det den bästa serien jag någonsin har läst, och jag har läst mycket

My.loved.books

2020-08-10

Älskade Dunne! Vilken ynnest det har varit att få lära känna Dig och Alla Dina närs och kära! En bokserie jag kan rekommendera från första bokens första sida till den sista bokens sista...

Detta är den sjunde och avslutande boken om Dunne och hennes nära och kära. Detta är en bokserie som kommit att betyda Mycket för mig. Den har givit mig en sådan glädje och jag har mått bra när jag läst dem.

I den här boken är det dags för bröllop mellan Vera och Dunnes pappa. Bröllopet ska ske i Rom då Dunnes pappa är italienare och hans släkt bor kvar i Italien.
Men det är inte bara ett bröllop som är på G utan även lite annat i familjen.

Samtidigt som detta sker så är relationen mellan Dunne och hennes bästa vän Ella Frida något ansträngd. Frågan är om det är slutet på deras vänskap eller kanske början på något nytt?

En Fin avslutning av en Riktig feelgood bokserie!

Underbar, rolig & välskriven!