Kråkan säger SEN!

Populära Mamma Mu och Kråkan i stadig kartongbok för de yngsta. Mamma Mu vill leka med Kråkan. Hon vill bygga snögrotta, plocka vitsippor och gunga, men Kråkan har aldrig tid. Han håller på med något mycket hemligt. Hur ska Mamma Mu orka vänta? "SEN" är ju så tråkigt! Den roliga dialogen och de fantastiska bilderna gör det här till en perfekt bok för de yngsta Mamma Mu-läsarna. Mamma Mu och Kråkan är inte alltid överens, men de har roligt ihop!

Charmig, rolig och fint illustrerad!

AC (mamma);
Det finns mycket att prata om när man läser också. Vad gör Mamma Mu medan Kråkan bygger? Gör hon sakerna själv? Gör hon dem med någon annan…

Detta är en stadig kartbok för de yngsta men även vi som är äldre tycker det är roligt att läsa och titta i denna bok. Det är fina bilder, roligt samtidigt som det är lite sorgligt. Man får sig en tankeställare.

Philip 9 år:
Mamma Mu och Kråkan böckerna brukar vara roliga och lite tokiga. Man vet aldrig vad Kråkan ska göra.

I den här boken är det också lite tokigt. Jag känner igen mig i boken. Ibland har mamma inte tid med mig men ibland har jag inte tid med henne heller.

Sidorna är hårda och de är inte så många. Fina bilder. Ett litet barn kommer tycka om den tror jag