Kritikern

Koontz, Dean

| 2012

Litteraturkritikern Shearman Waxx vet hur man ddar en bok med ett par vl valda och syrliga ord. Och snart kommer en olycklig frfattare upptcka att det inte r det enda han r kapabel att dda Den bstsljande frfattaren Cubby Greenwich har allt han kan nska sig; en framgngsrik karrir och en underbar familj bestende av frun Penny, barnboksfrfattare och illustratr, sonen Milo samt hunden Lassie. Cubby vet att han inte borde bry sig om en dlig recension av en annars vldigt hyllad bok trots att den r publicerad i landets strsta tidning samt skriven av den fruktade och tillbakadragna kritikern Shearman Waxx.Cubby beslutar sig sledes fr att ignorera Waxx. Men s en dag rkar han stta p honom p en restaurang nr han ter lunch. Det som brjar som ett oskyldigt sammantrffande eskalerar snart till en fruktansvrd mardrm dr Cubby och hans familjs liv r i fara.Spnningsmstaren...

Calle Lindstrm

2016-07-23

Underhllande och spnnande fram till slutet som var bde ljligt och otillfredsstllande.

Anna Jensen

2014-04-25

Jttebra! Udda som tusan, dock :-)

2013-01-29

Under ungefr drygt tio rs tid, hela 90-talet och lite till, slukade jag i stort sett allt som fanns av Dean Koontz. Hans bcker var s dr hrligt nervpirrande och manade till strcklsning. Sedan vet jag inte vad som hnde, antingen brjade Koontz skriva smre eller s krvde jag mer av lsningen. Kritikern r ett litet steg tillbaka till den dr kittlande tvngslsningen. Det r kanske inte "bra" litteratur och inte heller speciellt sannolikt, men jsses vad spnnande. Ls mer p http://bokslut.blogspot.se/2013/01/kritikern-av-dean-koontz.html

Marita Ryen

2013-01-21

Betyg 3,5. Spnnande bok som alltid nr Koontz skrivit den. Jag blev besviken ver historien som kndes sdr, drav ingen 4.a i betyg

2012-06-05

I trettio r nu har jag lst och tyckt om Dean Koontz bcker. Det hr var bok nummer fyrtiotre som jag lste av honom.

Och som jag har skrivit i tidigare recensioner, s har jag tyckt mycket om hans bcker oavsett genre och handling. I brjan s skrev han mest skrckbcker och om vernaturliga mnen. Men p senare r s r hans bcker mer som kriminalromaner eller thrillers, men med mycket, mycket humor i.

Jag tyckte mycket om den hr boken, precis som tidigare. Den var spnnande, vldsam, rolig, lttlst, ofrutsgbar, gripande, och otck. Kan helt klart rekommenderas.

( Ls grna alla mina bokrecensioner i min blogg, Bims Blogg - http://bimsblogg.wordpress.com/category/bokrecensioner/ )