Kring denna kropp

Wollter, Stina

Med vidöppen blick och personlig röst berättar Stina Wollter om människor, möten och händelser som påverkat henne. Hon ger sig ut på en slags upptäcktsfärd i den egna kroppens historia. Vad har berört, invaderat, påverkat, lyft och sänkt den?Det handlar om nygamla ideal, om motstånd, frihetskänslor, förändring ? och om vägen fram till försoning. Genom att ta tillbaka bilderna av oss själva kan vi bestämma villkoren och skapa nya, mänskligare, normer. För att de gamla är livsfarliga.

Cecilia U

2022-11-13

Stina. Tusen, tusen, ja tusen TACK för en av de bästa böcker jag läst. Lånade boken på biblioteken, men kommer nu att köpa en kopia till mig själv. Och syrran. Och mamma.

Linda Borggren

2022-09-25

Den här boken fick mig att tänka och reflektera. Den fick mig att känna känslor som jag inte har känt på länge. Tack Stina.

Jenny Öhlund

2022-09-20

Pia Johansson

2021-01-02

Anna Bang

2020-11-16

Christel Kron

2020-04-29

En bok om hur livet kan vara i de allra mest sårbara situationerna

Cecilia

2019-08-21

Poetiskt, vackert, angeläget! En livsviktig bok om liv och kropp, sorg och hopp! Ett stycke självkärleksmedicin till kroppar som stämplats icke-godkänd av normsystemet.

Mar Ek

2019-05-18

Saknar en röd tråd, hade velat ha boken uppdelad på tre så en kunde fått mer detaljer. Men budskapet är viktigt

Klara Klingspor

2019-04-13

Fantastisk! Så läsvärd!

Lysande, genuin och vacker!

Torbjörn Nilsson

2018-09-28

Åh, tack för detta livstycke, lärostycke och inläsningen! Skratt, tårar, drabbande liv, kamp och kärlek. Hel - vet - ich. Livgivande.