Krigarkungens sal

Flanagan, John

| 2007

I slutet av andra boken, Det övergivna landet, blir Will och Evanlyn tillfångatagna av skandierna och nu vilar deras öde i händerna på Erak, deras fruktade ledare. Här kommer den spännande fortsättningen i tredje boken ur serien Spejarens lärling. Spejarmästaren Halt har svurit på att rädda Will och är beredd att göra vad som helst för att hålla sitt löfte även om det innebär att han måste trotsa kungen. Halt blir bannlyst från riket Araluen och utesluten ur Spejarnas sällskap. Han ger sig av för att leta efter Will. Snart möter han Horace som bestämmer sig för att följa honom. På vägen blir de attackerade flera gånger av riddare, och Horace får tillfälle att visa vad han går för som slagskämpe. Under tiden blir Will utsatt för en drog som raderar ut hans känslor och tankar. Han blir mer och mer beroende av drogen och är på väg att förvandlas till en viljelös slav. Ska Halt och...

Balltorpsskolan 4A

2021-11-25

den var bra

Will och evanlyn tillfånga togs av Skanderna och nu vilar ödet på henderna eran.

Sanna

2012-08-10

Åhh vad jag gillade den! Jag gillade varmlöven, asså jag gillade hur det kom in i berättelsen och Deparnieux. Om man inte har läst spejarens lärling då har man missat nåt speciellt. Slutet var så bra att man bara längtar tills nästa bok och det gör jag :)

Kajsa lindberg

2011-02-15

Det man inte vill ska hända händer! Väldigt bra bok!