Kretsen 2 - Drömtjuvarna

Stiefvater, Maggie

| 2014

När Adam, Gansey och Ronan mötte Blue förändrades deras liv på ett dramatiskt sätt. Nu händer det igen leylinjerna som leder runt den förtrollade skogen Cabeswater har vaknat. Allt ställs på sin spets.Ronans märkliga, svårtydda drömmar håller på att ta över hans liv, och han måste nu försöka bemästra sina övernaturliga förmågor. Finns det ett samband mellan drömmarna och den försvunna skogen? Ungdomarna får höra talas om en relik, ett märkligt ting som kan förse sin ägare med möjligheten att stjäla drömmar. Samtidigt känner de alla att en gåtfull och olycksbådande kraft närmar sig, som om nå¬gon eller något till varje pris vill komma över reliken.Andra delen i Maggie Stiefvater storslagna bokkvartett Kretsen, är en intrikat och vacker saga, sammanvävd av hemligheter och drömmar. Ett äventyr om broderskap och magi.Missa inte första delen i serien, Kretsen.

Nina Gustafsson

2016-12-07

Gillar personbeskrivningarna mer än handlingen som sådan. Ville dock läsa vidare och se vart det barkade.

Anna Jensen

2015-08-16

Hade glömt att registrera denna och nu är det länge sedan jag läste den. Minns dock att den var mycket spännande och bra, blev sjukt besviken när jag insåg att del 3 inte var skriven ännu :P

Sanna

2014-12-06

Lite seg i början men riktigt bra när den fick fart. Gillar verkligen vissa karaktärer, mina favoriter är Gansey, Ronan och Mr Grey. Jag fastnade verkligen i slutet av boken. Tycker verkligen om när det är korta kapitel i en sån här bok och i den här boken passade det perfekt att följa olika personers perspektiv. Tredje boken kom ut på engelska i oktober så den svenska kommer väl till våren kanske, ser framemot att läsa den!