Kär och galen? Sällan

Halling, Thomas

| 2017

Kär och galen? Sällan är den andra boken om Linn. Livet med kompisar, skola, olycklig förälskelse, innebandy och alla vuxna kan vara krångligt ibland. Men det kan också vara härligt! Lätt att läsa, svår att släppa för 10-14 år. Thomas Halling har en förmåga att skriva lättläst och engagerat om allvarliga ämnen, och skapar här ett starkt porträtt av Linn som slits mellan vad hon vill och vad hon tror att andra förväntar sig av henne. Thomas Halling har skrivit ett stort antal kapitelböcker, som alla har hittat hängivna läsare. Bland dem finns böckerna om Agnes och Passa, Skjut!, Måål! och Eddie 12 och hon som heter Elsa. Han gör också många omtyckta författarbesök i skolor varje år.

”Kär och galen? Sällan” är andra delen av Linn. Har Linns mamma träffat någon ny? Och hur går det mellan Linn och Habib? Vad händer nu med isse och Oskar?

Systrarnaböcker

2018-05-02

Jag tycker om den här boken väldigt mycket. Den är spännande och man vill veta vad som händer på nästa sida hela tiden. Jag tycker den är jättebra. Det enda är att den är lite kort men eftersom det är en bok för barn så är det inte så konstigt.

Marianne Skoglund

2017-09-28

Oväntat sympatisk. Nu måste jag läsa första boken också.