Korpen flyger

I tidernas begynnelse skapade gudarna en kraftfull kristall. Med hjälp av denna kunde de härska över allt. Men där det finns ljus finns det också mörker. Kvaser, en av gudarna, försökte stjäla kristallen. De andra gudarna bannlyste honom från Valhall. Bitter och kränkt ville han ha hämnd. Han samlade mörkret till sig. Freya, gudarnas mäktigaste magiker, besegrade till slut mörkret genom att splittra kristallen i nio bitar. Kraften inuti kristallen släpptes lös och gudarnas värld förintades. De nio bitarna placerades sedan i alla de nio världarna och en väktare utsågs att vakta kristallerna. Med tiden började minnet blekna. Historia blev till legender. Legender blev till myter. Myter blev till sagor. Tusen år senare är världen återigen i kaos. Något dödar all växtlighet norrut och svartbloden flyr söderut. Nästan som om något har skrämt dem. En dag upptäcker Aska en mystisk kristall....

Amanda Lindqvist

2021-04-07

Såklart måste jag ge min egen bok bra betyg. Jag är ju trots allt opartisk :P
Tack ni som har gett min bok en femma i betyg. Det är verkligen jättekul att ni gillar den :)

Linnea Jönsson

2021-04-07

Mycket bra bok. Spännande. Påminner mycket om klassiska fantasyförfattare. Kan starkt rekommendera.

Freja Olofsdotter

2021-04-07

Den här boken var jättebra. Jag sträckläste den på två veckor. Den var både spännande och rolig och jag älskade slutet (även om den slutade med en kliffhanger). Kan knappt vänta på del två :)