Konungens sndebud

Burlin, Tua

| 2022

ret r 1543 och fogden Ulf har just blivit knivhuggen och svrt skadad i sitt hem, borgen i Klippvreta. Frvaren r den unga Matilda, som brutit sig in i fr att hmta bevis - ett avsljande dokument - p fogdens planerade frrderi mot kungen. Men Matilda fngas i flykten och fngslas. Riddare Trond r utsnd av kung Gustav Vasa fr att spionera p Ulf, och vistas i borgen under falsk flagg. Han anar att den unga fngen har vrdefull information och fritar henne. Matilda vgrar dock att bertta det hon vet fr ngon annan n kungen och tillsammans ger de sig av p en strapatsfylld ritt mot huvudstaden. Det r inte bara fogdens soldater de mste undkomma och skydda sig ifrn, heta - men otilltna - knslor blossar upp allt hftigare mellan Trond och Matilda. Trond r en knd kvinnokarl men en jungfru, som Matilda, r frbjuden mark. Matilda har lovat sina vapenbrder att inte...

En en historisk krleksroman som utspelar sig p Gustav Wasas tid. krleken mellan Trond och fngen Tille fltas samman i en spnnande historia som fngar lsaren ufrn frstat till sista sidan. Jag blev positivt verraskad av denna bok d jag inte brukar gilla krleksromaner men hr har frfattaren Tua Burlin lyckats med bde spnning och krlek som fngar lsaren p ett magiskt stt.
Ser med vnda fram emot nsta del i denna trilogi.

💜 WoW denna bok var Riktigt Bra skriven
Jag satt som klistrad redan frn frsta stund
Det r en Spnnande Historisk ventyrs Roman som inte ger mig en Paus utan Ljudtonerna Flyger fram
Av mig s fr den Fullpott
❤💚❤💚❤
Av 5st💜

Anna Piippolainen

2022-06-15

Det r en actionfylld romance som det ngar om. Den r snyggt skildrad, spnnande, underhllande och sjlvklart romantisk.