Konstiga djur

Olsson, Lotta

| 2011

Vilket är det konstigaste djuret? Jättemyrsloken misstänker att han kanske är konstigast i världen. Åtminstone tycker Hasselmusen att han är jättekonstig. Men för att vara säker på sin sak så anordnar myrsloken en tävling där djuren själva får anmäla sig och berätta varför just de är konstigast. Snart visar det sig att en hel del alldeles vanliga djur också kan vara jättekonstiga. Och hur väljer man en vinnare när alla deltagare är helkonstiga? En humoristisk och lättläst berättelse att läsa själv eller tillsammans med hela familjen. Skriven av en av Sveriges främsta ordkonstnärer, Lotta Olsson. Finurliga och vackra färgillustrationer av Maria Nilsson Thore. "Lekfullt, briljant och roligt, en berättelse som gjord för höglsning." Ingalill Mosander, Aftonbladet

Annimoure Nilsson

2013-05-03

Det är bra med långsamma böcker, den här kanske var lite väl långsam, i alla fall för min smak. Barnen tyckte den var ok. Jag läste halva, sedan läste dottern resten. Hennes storebror frågade henne under en biltur vad som egentligen hände i boekn. De tyckte en trea, därför får den det.

Andreas Ransheim

2012-11-14

Bra kapitelbok för barn 4-6år

Louise A

2012-01-18

Fantastiska bilder och underfundig text, om hur det är att vara annorlunda.

Lotta Berling

2011-09-05

Charmig och rolig med alldeles underbara illustrationer. En riktigt mysig bok om vänskap, nätet och konstiga djur.