Konsten att vara otrogen på facebook

Tove och hennes make Fredrik hade hoppats att flytten till Varberg skulle innebära en nystart. Att de skulle hitta tillbaka till varandra, att livet skulle bli både enklare och mer spännande. Men nystart och äventyr känns långt borta. Tove och Fredrik driver istället allt längre isär. Ju längre tiden går, desto mer inser Tove hur mycket hon saknar livet i Göteborg. Jobbet på reklambyrån, kollegorna, kunderna och pulsen. Och inte minst bästa vännerna Sanna och Tess. De befinner sig alla mitt i livet och kämpar med att kombinera jobb, relationer och familjeliv. Samtalen med dem har alltid varit hennes livlina. Facebook blir Toves räddning. Här väver hon samman dåtid med nutid när hennes nätverk växer. Här håller hon kontakt med vännerna. Här...

Bokläsaren

2016-04-10

Udda och intressant.

Caroline Tornell

2015-01-31

La ifrån mig boken knappt halvvägs in. Den kändes både ytlig och innehållslös.

Erica B

2013-04-24

Jag hade höga förväntningar på denna bok och tyvärr infriades de inte. För tramsigt tyckte jag.

2012-11-12

Sämre än jag trodde, men helt OK. Jag som inte har facebook lärde mig en hel del iaf:-)

Hanna *

2012-06-18

En helt ok bok, som får facebooks användare att tänka till.

Petra Hansson

2011-08-06

Väldigt ytliga personporträtt. Idén var bra men den höll inte hela vägen.

Sara Eriksson

2011-04-28

Småputtrig och lite mysig. Slutet var höljt lite kring mystik. Inte riktigt som jag tänkt mig, men det är farligt att ha förväntningar :)

Camilla Eriksson

2010-11-28

En bok om barnlöshet,otrohet och få en andra chans i livet.

amanda sjöö

2010-10-28

Insiktsfullt om Facebook å dess konsekvenser för relationer å arbete: tyvärr platta figurteckningar där man inte kan urskilja gestalterna och tappar intresset för dem. Sensmoralen ter sig något patetisk: att skaffa barn är väl inte den rätta lösningen och räddningen för ett "tomt" förhållande?

Caroline J

2010-10-03

nja! seg som attans i början och kunde inte riktigt få grepp om alla olika relationer och vem som kände vem osv. snurrig som fan också när det hoppades väldigt mycket mellan nutid och dåtid, och till och med dåtid i dåtiden, snurrigt, i know! :) inte mer än två stars...

2010-09-08

En lite annorlunda roman som mycket handlar om livet på Facebook. Både rolig och allvarsam. Både lättsam men ändå med lite djup. Ganska så tunn bok som var mycket lättläst. Men välskriven och riktigt bra. Så jag kan helt klart rekommendera den.

Linda Odén

2010-08-15

Bra chic-lit på svenska om vårt uppkopplade liv som ibland funkar sådär. Underhållande!

Elisabeth Karlberg

2010-08-10

Boken är "tunn" och det kändes nästan som en fördjupning av skallerpressen. Med den enkla skillnaden att här gällde det inte kändisar. Tycker själv att FB är kul men det kan aldrig ersätta verkliga möten. Ingen bok jag skulle rekommendera.

Merja A

2010-08-10

Det är någon slags bekräftelse Tove söker när hon loggar in sig på Facebook i tid och otid. Detta blir extra tydligt efter flytten från Göteborg till Varberg. Hon saknar sina före detta arbetskompisar som även varit "privata" vänner. Statusen på Facebook ger Tove prestationsångest, Sanna, Tess eller killarna har ju skrivit något coolare, roligare. Att hon sedan efterlyser en gammal kärlek gör inte hennes tillvaro lugnare. Gunilla Bergsten har skrivit en lättläst relationsroman där nutid och dåtid vävs samman. Humorn finns med mitt i det allvarliga om livets olika vägval.

Boken behandlar de val och ickeval som vi ständigt gör och som påverkar våra liv och de människor vi har runt oss.
Den här boken lämnar inget starkt avtryck i mitt bokälskarhjärta. Den utgjorde en stunds avkoppling på ett trevligt, lättläst och mellan varven småroligt vis.

Maria Klamas

2010-08-08

Småputtrigt trivsam blir mitt sammanfattande omdöme om denna bok. Kanske handlar den mer om osäkerheten inför om man valt rätt i livet än om att vara otrogen på facebook... osäkerhet för oss ofta över gränsen på olika sätt, allt för att få bekräftelse på att vi duger och att vi gör rätt...
och det klart facebook eller sms är en enkel och lättillgänglig arena för att förlora sig i fantasier och härligheter som kanske kanske kan förverkligas.... längtan efter det som kanske finns förblindar oss från att se det som redan finns och som vi redan har...

Eva Bommelin

2010-08-06

Väldigt bra bok. Kunde knappt släppa den när jag väl börjat att läsa den. Våra nya medier kan var bra men ibland kan det ställa till det för en ordentligt.. kan bli oss för övermäktigFår följa Tove och Fredrik som lever ihop och samtidigt försöker att skaffa barn. Vårt snabba liv med medier kan bli för mycket. Boken är härlig och skulle kunna tänka mig att läsa mer av författaren.