Konsten att läsa tankar

Fexeus, Henrik

| 2008

Lär dig läsa tankar Öka din sociala förmåga, gör ett starkare intryck, påverka andras tankar! Konsten att läsa tankar är en humoristisk, insiktsrik handbok om hur man med psykologisk manipulation, sociala tekniker och förmåga att avläsa subtila ickeverbala signaler kan förstå, genomskåda och påverka andra utan att de märker något. Och vem vill inte besitta dessa kunskaper?Se när någon ljuger.Hur man flörtar på rätt sätt.Få andra att lyssna på oss och dessutom köpa våra idéer.Vända motstånd och förakt till medhåll och respekt. Du har nytta av det på anställningsintervjun, på första dejten eller när du vill sälja in ett förslag till chefen på jobbet ? i alla sammanhang där du vill få igenom idéer och kunna påverka. Hållning, tonfall, tempo, blickar, handrörelser etc. berättar alltid något om vad en människa känner. Inte sällan går de stick i stäv med det budskap som uttrycks i...

Sophie H

2023-10-07

Boken öppnar upp en spännande värld av social förståelse och hur människor fungerar. Det enda som jag skulle önska utöver det som finns i boken är ännu mer praktiska övningar.

Hanna Melin

2017-05-01

Bra, intressant, teoretisk. Mer övningar och tester hade varit intressant, men jag är ändå för lat för att göra dem medan jag läser boken.

Camilla Lindgren

2014-01-06

Favoritboken

Paula Henriksson

2013-05-30

Jag älskar hans böcker för han är så bra.

Sara Wall

2012-06-15

En stolpe mitt på fotbollsplan. Nej, så pinsamt käckt och lustigt. Verkligen ingenting för mig. Och sen har Fexeus mage att byta namn på skiten och ge ut den igen.

Emma Hortlund

2012-05-28

Jag hade förväntat mig att bli nästa Derren Brown efter att ha läst den här boken, kunna berätta vad någon har för bankomatkortskod bara genom att titta dem i ögonen och alltid vinna i sten/sax/påse. Men istället handlade den här boken nästan uteslutande om kroppsspråk, ett ämne som jag redan är ganska påläst i. Visst innehöll boken en hel del intressanta saker och jag önskar såklart att jag kunde alla metoderna utantill, men det var inte riktigt vad jag var ute efter när jag började läsa boken. Den handlade mer om att påverka andra människor, och det tycker jag redan att jag är ganska bra på. Ibland tycker jag till och med att jag är för bra på att anpassa mig.

Ungefär mitt i boken uppmanar Fexeus till en paus, där man övar på de metoder som man läst om dittills, innan man läser vidare. Efter den pausen var det svårt för mig att ta upp boken igen. Det fanns hela tiden någon annan bok som jag hellre ville läsa.

Nu låter det som att jag inte alls tyckte om den här boken, men det stämmer inte riktigt. Jag tycker att den var intressant, kul och lättsamt skriven och jag tror absolut på metoderna. Men att ta det till mig just genom en bok ser jag inte som en nödvändighet, jag hade gärna (kanske ännu hellre) fått innehållet i boken serverat genom ett föredrag eller en film. Det hade nog dessutom varit givande att få se exempel på kroppsspråk och spegling, även om Fexeus i boken beskriver det så gott han kan.

Mathias Jensen

2011-10-23

Dynga.

2011-10-10

Mycket intressant om man är intresserad av kroppspråk och annan ordlös kommunikation! Viss del kändes mer relevant för mig än annan, men jag rekommenderar den verkligen om intresse finns.

anna panna

2010-10-14

En bok som ska införskaffas och läsas om igen.

Tobias Johansson

2010-07-26

en hel del intressanta saker men du kan
!inte! läsa andras tankar efter att ha läst denna bok.

kristina johansson

2010-05-28

Inte alltför imponerad...tröttnade snart på boken då den är kompakt och idel upprepningar.

Sara Soltani

2010-05-27

Jag kan tycka att vissa delar av boken var väldigt användbara. Medan det mesta faktiskt, enligt min åsikt, bara var ren skit. Intressanta generaliseringar, synd att fördomarna lyser igenom.

Jessie .

2010-04-24

Ganska intressant bitvis men väldigt mycket upprepningar.

Gunvi Lundqvist

2009-10-18

Lärorik. Läsvärd? Ja för alla som är intresserad av det han skriver om, jag är intresserad av kroppsspråk och går på alla kurser i min omnejd för att lära mera, och det är så otroligt roligt, kanske mera det än att bli proffs.

Kristoffer Karlsson

2009-08-27

skräp.

Kristina B

2009-06-15

Helt sanslöst rolig bitvis! Gapskrattade av de träffande beskrivningarna hur vi faktiskt gör till vardags... Dessutom lärorik om kommunikation.