Konsten att lsa tankar

Fexeus, Henrik

| 2007

ka din sociala frmga, gr ett starkare intryck, pverka andras tankar! Konsten att lsa tankar r en humoristisk, insiktsrik handbok om hur man med psykologisk manipulation, sociala tekniker och frmga att avlsa subtila ickeverbala signaler kan frst andra mnniskors tankar, knslor och verkliga sikter. Boken innehller svl fantastiska demonstrationer som massor av praktiska exempel.  Vem vill inte besitta dessa kunskaper?Se nr ngon ljuger. Hur man flrtar p rtt stt. F andra att lyssna p oss och dessutom kpa vra ider. Vnda motstnd och frakt till medhll och respekt. Hjlpa upp en god vn ur hstdepressionen. Frfattaren Henrik Fexeus har slipat sina frdigheter i tankelsning, suggestion och manipulation under flera r som populr underhllare med showen ?Mind Melt? och som fredragshllare i praktisk kommunikation.  Hllning,...

Hanna Melin

2017-05-01

Bra, intressant, teoretisk. Mer vningar och tester hade varit intressant, men jag r nd fr lat fr att gra dem medan jag lser boken.

Camilla Lindgren

2014-01-06

Favoritboken

Paula Henriksson

2013-05-30

Jag lskar hans bcker fr han r s bra.

Sara Wall

2012-06-15

En stolpe mitt p fotbollsplan. Nej, s pinsamt kckt och lustigt. Verkligen ingenting fr mig. Och sen har Fexeus mage att byta namn p skiten och ge ut den igen.

Emma Hortlund

2012-05-28

Jag hade frvntat mig att bli nsta Derren Brown efter att ha lst den hr boken, kunna bertta vad ngon har fr bankomatkortskod bara genom att titta dem i gonen och alltid vinna i sten/sax/pse. Men istllet handlade den hr boken nstan uteslutande om kroppssprk, ett mne som jag redan r ganska plst i. Visst innehll boken en hel del intressanta saker och jag nskar sklart att jag kunde alla metoderna utantill, men det var inte riktigt vad jag var ute efter nr jag brjade lsa boken. Den handlade mer om att pverka andra mnniskor, och det tycker jag redan att jag r ganska bra p. Ibland tycker jag till och med att jag r fr bra p att anpassa mig.

Ungefr mitt i boken uppmanar Fexeus till en paus, dr man var p de metoder som man lst om dittills, innan man lser vidare. Efter den pausen var det svrt fr mig att ta upp boken igen. Det fanns hela tiden ngon annan bok som jag hellre ville lsa.

Nu lter det som att jag inte alls tyckte om den hr boken, men det stmmer inte riktigt. Jag tycker att den var intressant, kul och lttsamt skriven och jag tror absolut p metoderna. Men att ta det till mig just genom en bok ser jag inte som en ndvndighet, jag hade grna (kanske nnu hellre) ftt innehllet i boken serverat genom ett fredrag eller en film. Det hade nog dessutom varit givande att f se exempel p kroppssprk och spegling, ven om Fexeus i boken beskriver det s gott han kan.

Mathias Jensen

2011-10-23

Dynga.

2011-10-10

Mycket intressant om man r intresserad av kroppsprk och annan ordls kommunikation! Viss del kndes mer relevant fr mig n annan, men jag rekommenderar den verkligen om intresse finns.

anna panna

2010-10-14

En bok som ska infrskaffas och lsas om igen.

Tobias Johansson

2010-07-26

en hel del intressanta saker men du kan
!inte! lsa andras tankar efter att ha lst denna bok.

kristina johansson

2010-05-28

Inte alltfr imponerad...trttnade snart p boken d den r kompakt och idel upprepningar.

Sara Soltani

2010-05-27

Jag kan tycka att vissa delar av boken var vldigt anvndbara. Medan det mesta faktiskt, enligt min sikt, bara var ren skit. Intressanta generaliseringar, synd att frdomarna lyser igenom.

Jessie .

2010-04-24

Ganska intressant bitvis men vldigt mycket upprepningar.

Gunvi Lundqvist

2009-10-18

Lrorik. Lsvrd? Ja fr alla som r intresserad av det han skriver om, jag r intresserad av kroppssprk och gr p alla kurser i min omnejd fr att lra mera, och det r s otroligt roligt, kanske mera det n att bli proffs.

Kristoffer Karlsson

2009-08-27

skrp.

Kristina B

2009-06-15

Helt sanslst rolig bitvis! Gapskrattade av de trffande beskrivningarna hur vi faktiskt gr till vardags... Dessutom lrorik om kommunikation.