Konsten att hra hjrtslag

Vacker krlekssaga som ervrat vrlden Konsten att hra hjrtslag av Jan-Philipp Sendker r en storslagen krleksroman. En modern saga och internationell bstsljare som nu slts i nrmare en miljon exemplar. Tin Win r framgngsrik advokat i New York. Han kommer ursprungligen frn Burma men hans amerikanska familj, hustru och tv barn, vet nstan ingenting om hans uppvxt och bakgrund. En dag strax efter att dottern Julia avlagt sin juridikexamen frsvinner han utan ett ord. Familjen tvingas till slut acceptera att spren slutar i Bangkok. Fyra r senare hittar Julia ett fyrtio r gammalt krleksbrev som hennes far skrivit till en oknd kvinna i en by i Burma. Hos Julia tnds ter hoppet och hon bestmmer sig fr att ska upp kvinnan i brevet. Nr Julia kommer till den lilla byn bland bergen hamnar hon i en frmmande vrld. I byns tehus lr hon knna en man som berttar...

Suck. En sn dr kladdig historia med sensmoralen att vi vsterlnningar inte frstr livets riktiga innebrd. Exotism blandat med andligt klet. Lste enbart fr bokcirkeln.

En av de vackraste och finaste bcker jag lst

En av de vackraste och finaste bcker jag lst

Vacker. Tnkvrd.

Det som gr den hr boken spass bra r definitivt det vackra sprket. Frfattarens formuleringar r fantastiskt fina och det knns i hjrtat nr man lser den. ven om sjlva storyn egentligen inte r speciellt storslagen i sig, det r bara en krlekshistoria, s blir den nd till en bok som stannar kvar p grund av sprket.

Vacker historia som skildrar en ovntad historia. Mycket uppskattad frn min sida

Lst halva boken och tycker den r seglst.

Lst halva boken och tycker att den r vldigt seglst.

Lst halva boken och tycker att den r vldigt seglst.

Lars Andersson

2017-01-22

Sentimental.

Angelica Pilman

2016-12-17

S trkig! Lst halva boken o nu ger jag upp!

Hanna Johansson

2016-12-16

Mycket vackert skriven bok om krlek!

2016-12-15

Bland det segaste jag lst. Det var helt meningslst lsande, hnde i stort sett ingenting och efter att ha lst halva gav jag upp, mitt liv och min tid vill jag prioritera p ngot som ger mer...

Elisabeth Karlberg

2016-10-30

Underbart vacker bok som man bara inte vill slppa nr man vl brjat lsa.

Elisabeth Karlberg

2016-10-30

Underbart vacker bok som man bara inte vill slppa nr man vl brjat lsa.

Anna Granstrm

2016-10-11

Pendlade upp och ned i hur jag knde nr jag lste denna bok. ena sidan vacker, andra sidan lite Paolo Coelho-knsla (dvs klyschigt). Fastnade aldrig riktigt och ja - bde gillade och inte gillade som sagt.

Samuel Karlsson

2016-10-01

Ls den, fantastisk

Marita Ryen

2016-09-22

Frskte verkligen lyssna frdigt p boken d jag blivit rekommenderad den. Gav upp efter 1/4.

Helena Thiman

2016-08-11

Stereotyp och frutsgbar historia. Vet inte om det r versttningen men sprket r s banalt att den nstan knns som en frolmpning att lsa boken med sina verdrivna metaforer, ondiga frklaringar av det sjlvklara och diverse felstavningar. Sprkets niv och historians natur kan nog vara mer tilltalande fr ngon i ldern 13-18 r. Jag lste klart boken eftersom den var s pass lttlst. Slutet var lika frutsgbart och banalt som resten av boken. Skulle verkligen inte rekommendera den till ngon. Vill man ha en lttllst feel good-roman finns en uppsj av andra bcker som r lngt mycket bttre!

Har lite svrt att bestmma mej. Ena stunden: h vilken vacker krlekshistoria. Nsta stund: vad r det hr fr mrkligt. Definitivt besviken p slutet i vilket fall.

Magnus Johansson

2016-07-21

Lste ut den nstan enbart fr att bokcirkeln hade valt ut den, och jag ville ha belgg fr mina sikter. Definitivt lttlst, och det r ingen egenskap att underskatta. Men alldeles fr ordinrt och klyschigt fr att vara min kopp te.

Maria Olofsson

2016-07-10

Vldigt vacker bok. Mlande beskrivningar och en fantastisk krlekshistoria. Lite besviken ver slutet bara, kndes lite snpligt...

Anders H

2016-07-09

Brjade bra men stannade sedan av och blev sltstruken.

Katarina Nord

2016-07-08

Fin berttelse, ltt att komma in i. Jag har bde lst och lyssnat om vartannat, men sorry det hr r inte riktigt min pse. Trots vackert sprk, bra versttare s blir jag inte gripen p det stt jag frvntat mig. Kanske var frvntningarna p boken fr hga?

Sara Frimodig

2016-07-01

Mysig bok. Dock strde jag mig rtt mycket p hur vertydligt och ppekande skillnaderna mellan USA och Burma belystes, hela "nutidsdelen" av historien tyckte jag kndes verdriven. Men krlekshistorien var fin, s en trea fr den nd.

Ma Coon

2016-06-26

S vacker!

Madeleine Larsson

2016-06-11

Ngot som gr att jag verkligen fastnar, men kan inte stta ord p vad! Vlskriven bok med fin berttelse.

Maria Svedman

2016-05-07

Vacker! Sorglig men p samma gng lycklig. Vldigt fint skrivet.

Det hr r en fin berttelse som faktiskt fngar mig totalt. Det r en vldigt annorlunda krleksberttelse om den blinde pojken och flickan med de missbildade ftterna. Jag kan se allt framfr mig hur han br henne p ryggen uppfr kullarna i Burma och hon r hans gon. Jag gillade denna och tnker verkligen lsa fortsttningen.

Marc Moore

2016-04-20

Om man tycker att Paolo Coelho borde f nobelpris i litteratur s kan man nog ocks gilla denna boken. Vuxensaga. Sjlv tycker jag bara den r pretentis och fjantig, men de borde jag ju anat redan nr jag lste titeln....

Marlne S

2016-03-21

Fin historia som hade vunnit mer p att "tagga ner" krleksflosklerna och Asiens andlighet lite. Frstr varfr den kommer bli film.

Jonna P

2016-03-10

S fin berttelse, svr att lgga ifrn sig. Man vill verkligen f reda p var denna pappa tagit vgen och en fin historia berttas fram. Lite minus fr att vissa partier r lite trist beskrivna, men det gr inget fr helheten!

Annelie Rickstrand

2016-02-09

Fin bok, men svag fyra d jag blev besviken p slutet.

Stina R

2016-01-30

Suvernt bra bok!

emmakicki

2016-01-16

Fin bok som ocks bjd p viss spnning s att jag ville lsa mer. Romantisk p ett mer kta stt n mnga andra bcker som snarare knns fniga.

Linda Aulin

2016-01-03

Magiskt! Blev helt frtrollad. Jag lskar bde berttelsen och stmningen. En riktig prla!

Eva Srensson

2015-12-15

Eva Srensson

2015-12-15

Victoire Marcel

2015-12-11

En fin historia, men jag hade nskat att karaktrerna hade mer djup. Jag knde inte riktigt att jag fick grepp om ngon, och Mi Mi kndes lite fr perfekt.

Therse Lnneberg

2015-11-04

Annorlunda. Fin.

Maria Myrberg

2015-11-03

Fin berttelse!

Louise

2015-10-30

Svag 4:a. Jag hade frvntat mig en STOR upplevelse eftersom boken r s omtalad. Den var bra, men rckte inte till toppbetyg. Men den r absolut lsvrd. Vldigt fin krlekshistoria som gav mig lite perspektiv p livet. Och den fick mig faktiskt att grta!

Inger Jonsson

2015-10-28

Tyckte mycket om boken. En vacker krlekshistoria. Ett bra berttande som utsplar sig vxelvis i dtid och nutid.

Inger Jonsson

2015-10-28

Kerstin Hellgren

2015-10-27

Lngsam och behagligt berttad, men den lmnade mig inte med ngot bestende intryck!

2015-10-20

Vacker och fngslande berttelse. En ovanlig krlekshistoria som tog mig med till en oknd vrld! Jag fick ocks lite nya perspektiv efter att ha lst denna.

Maria W

2015-10-13

Lttlst och varm krlekssaga... Lite frutsgbar men nd spnnande p ntt vis...

Jenny Andersson

2015-10-10

Hade hga frvntningar p denna bok. En fin krlekssaga men jag fastnade aldrig i boken.

Sandra Gustafsson

2015-10-09

En annorlunda och fin krlekssaga.

elinore jrlehag

2015-10-05

Att krleken r evig och grnsls r inget nytt. Det r sanningen. Det r med trar som rinner nedfr mina kinder som jag lser sista sidan. Underbar bok, underbar vrld.

Johanna Varnander

2015-09-27

Fann boken p mf vid en tur till biblioteket. Den beskrivs p vissa stllen som en modern klassiker, och historien verkade gripande p alla stt och vis.

Boken fljer en amerikansk ung kvinna, Julie, vars framgngsrika far, inflyttad till Amerika, mystiskt frsvinner- spren leder genom flyg frn Amerika, till Singapore och till Thailand..dr de sedan tar slut. En tid senare fr Julie hennes fars tillhrigheter lmnade till sig frn sin mor som sger att hon inte lngre vill ha ngot med honom att gra. Julie, fast besluten att tro att det mste ligga ngot mer i hennes fars frsvinnande finner s ett brev skrivet frn hennes far till "lskade Mi Mi". Hon beslutar sig fr att flja efter i hennes fars spr och ska reda p vart han tagit vgen och hans frflutna.

"Konsten att hra hjrtslag" hade en intressant intrig och ett lttsamt sprk.. samtidigt var det ngot i berttarrsten som fattades fr att jag skulle bli verkligt tagen. Det r en krlekshistoria som kunde ha gtt djupare n vad Jan-Philipp lyckas frmedla.

Sara Green

2015-09-03

Underbar historia!

Kim M. Kimselius

2015-09-02

Konsten att hra hjrtslag av Jan-Philipp Sendker

Berttelsen handlar om den lille blinde pojken Tin Win och den lilla flickan, Mini, med de missbildade ftterna. Tillsammans blir de ett oslagbart par, Tin Win blir flickans ftter, och hon hans gon.

Vi fr ven lra knna Tin Wins dotter Julia som letar efter sin far, efter att han frsvunnit strax efter att hon har avlagt sin juridikexamen. Fr mig r berttelsen om Julia bara en biroll och egentligen oviktig fr handlingen. Fr det viktigaste r Tin Win och hans kraste.

Redan med de frsta orden uppslukas jag av boken. P mina skrivarkurser brukar jag sga att kursdeltagarna ska brja berttelsen genom att kasta in lsarna i handlingen, eller anvnda ett sdant sprk att lsaren inte kan sluta lsa. Det sistnmnda gller fr Konsten att hra hjrtslag.

En bok jag varmt rekommenderar.

Lisbeth Petersson

2015-08-28

koshaj Koshaj

2015-08-23

Denna var lite trg o frrvirrande ganska lngt in i boken, men helt pltsligt grep historien tag i en! Jobbigt vacker och sorglig berttelse, som man sedan inte kan slita sig ifrn! Helt klart vrd att lsa, men ge inte upp i brjan!

Thilda Karlsson

2015-08-23

Hade frvntat mig mer. Drogs inte alls med i historien utan tyckte det gick vldigt trgt och lngsamt innan det hnde ngot. Knner inte mycket fr personerna och kan inte leva mig in i dem. Nr den brjar bli var boken tyvrr nstan slut

Torbjrn Nilsson

2015-08-18

En stolpig, smörig saga, men visst vattnades ögonen lite. Och gott att få lite inblick i livet i Burma.

Maria Jnsson

2015-07-26

Inte alls vad jag tnkt mig tyvrr!

Anna Hassel

2015-07-26

Otroligt vacker krlekshistoria!

Helena Wennergren

2015-07-19

Fin och lite annorlunda krlekshistoria, i en annan del av vrlden.

Nettan Holmr

2015-07-09

En hrlig sommarbok att sluka en solig dag, om det blir fler...Hade hoppats att den skulle hlla hela vgen men det gjorde den tyvrr inte men eftersom jag inte kan stta halva pong blev det nd en fyra.

Helena Rasmusson

2015-06-21

Fin historia, men lite fr lngsam fr min smak.

ingela haraldsson

2015-06-08

Otroligt bra.Lite avundsjuk p er som har denna lsupplevelse kvar

Stephanie Michelle

2015-05-16

Jag slukade boken p en dag, inte fr att den var srskilt bra men fr att jag behvde m bra och denna bok hjlpte mig gra detta med sin sockersta krlekshistoria.

Tyvrr, rcker inte det alla gnger till fr ett toppbetyg och i detta fall fr den en 2:a.
Sprket var ok, historien med... Det kndes som ett halvdant frsk att hrma Coelho och Flyga Drakes Khaled Hosseini men det lyckades inte riktigt.
Julias karaktr var smal, henne fick jag inget grepp om och U Ba knde till alldeles fr mycket om Mi Mis och Tin Wins absolut och mest innersta knslor fr att han skulle knnas trovrdig.

Lite plus fr den fr att den vcker intresse fr det burmesiska folket dock!

Allt som allt, en lttsmlt krleksroman som kan behvas en grmulen och trist lrdag nr man knner sig lite nere men ingen bok jag kommer minnas om en mnad eller tv.

Jesper Svensson

2015-04-10

Komplexa och nyanserade karaktrer, djupa personskildringar, finstmd och bra skriven. Stark och lmnar ett bestende intryck.

Eva Pettersson

2015-03-25

Nja... Boken brjade bra, och jag gillar den den starka krlekshistorien med lite magiska, nstan sagolika inslag. Men mot slutet blir boken mer och mer i stil med Coelhos bcker, dr frfattaren p ett vertydligt stt vill peka ut sjlvklarheter om hur man br stlla sig till livet och meningen med livet. Det drar tyvrr ner betyget p en i vrigt mycket vacker och vlskriven bok.

Jenny Cahier

2015-03-08

Hade potential att bli lika bra som Att flyga drake, men knns mycket ostigare.

Jenny Cahier

2015-03-08

Hade potential att bli lika bra som Att flyga drake, men knns mycket ostigare.

Gunilla Nilsson

2015-01-10

Inte bara konsten att hra hjrtslag, utan att kunna frmedla detta s att Julia till slut hr hjrtslagen!

Gunilla Nilsson

2015-01-10

En bok som kan konsten att berr....

2014-10-11

Som en saga...en vacker berttelse om krlek.

Merja A

2014-05-27

En stark fyra vill jag ge den hr ljuvliga krleksromanen. Den innehller extra allt : mystik, magi, trogen livslng krlek och ven sprket r vldigt vackert!

Lina Zackrisson

2014-04-03

Andlig krlek. Fin.

2014-02-08

Gillade varken innehll eller genomfrande.