Konsten att höra hjärtslag

Vacker kärlekssaga som erövrat världen Konsten att höra hjärtslag av Jan-Philipp Sendker är en storslagen kärleksroman. En modern saga och internationell bästsäljare som nu sålts i närmare en miljon exemplar. Tin Win är framgångsrik advokat i New York. Han kommer ursprungligen från Burma men hans amerikanska familj, hustru och två barn, vet nästan ingenting om hans uppväxt och bakgrund. En dag strax efter att dottern Julia avlagt sin juridikexamen försvinner han utan ett ord. Familjen tvingas till slut acceptera att spåren slutar i Bangkok. Fyra år senare hittar Julia ett fyrtio år gammalt kärleksbrev som hennes far skrivit till en okänd kvinna i en by i Burma. Hos Julia tänds åter hoppet och hon bestämmer sig för att söka upp kvinnan i brevet. När Julia kommer till den lilla byn bland bergen hamnar hon i en främmande värld. I byns tehus lär hon känna en man som berättar...

Ellinor Sonesson

2023-11-02

Varm och härlig bok. Fantastisk författare.

Jenny Öhlund

2022-06-14

Maja Arnander

2021-09-04

otroligt fin bok

Anita Karlsson

2021-08-16

Vacker. Berörde. "Satt" kvar länge efter sista sidan.

Monia Kristiansson

2021-02-16

Så fin

Cecilia U

2020-12-28

En otrolig berättelse, beskriven med de allra lenaste orden. Var den bok som gjorde att jag fick upp ögonen för Sendker på riktigt.

Helen Billinger

Safira Blom

2020-12-06

Cecilia U

2020-12-06

En fin bok med en annorlunda, otroligt gripande, historia med ett språk som fick mig att ordentligt fastna för denna författare!

Angie J

2020-11-07

Fantastisk bok med ett poetiskt språk. Ser fram emot att läsa de två uppföljarna.

Mycket fin kärleksskildring

Hanna L

2020-06-14

Vacker bok!

Ulrika Ekdahl

2020-04-17

Stämningsfull bok. Den här boken passar dem som tycker om mer finstämt och inte söker spänning på varje sida.

Maddox

Åsa Parke

2019-06-26

Eva Möller

2019-06-20

En otroligt vacker och lidelsefull kärleksroman. Språket och sättet den skildras på är angenäm med en känsla av tusen och en natt.
Julias far försvinner från hemmet plötsligt en dag och Julia försöker finna honom. Hon hittar ett gammalt kärleksbrev från Burma och bestämmer sig för att åka dit. Hon vet inget om faderns uppväxt i Burma. Hon möter en man som har väntat på henne och här börjar hon nysta i pappans förflutna och hans kärlek till den andre kvinnan. Betyg 4

Denna bok gillade jag 😁
Det var en Kärleksroman med fart i den handlade om en familj & att kärleken kan övervinna allt❤.
Den får 📚📚📚📚📚 av 5st av mig.
Tack Bettan_bokprataren för detta 📚Tips🤗

Caroline Edlund

2019-02-12

Vackert skriven. Språket i boken drar upp betyget.

M E

2019-01-06

Vilken vacker bok. Bra skrivet om verkligen kärlek.

Bianca Kallai

2018-12-04

Linda Frejme

2018-03-11

Bra bok som ger perpesktiv och utmanar givna sanningar.

Niklas Winbom

2018-02-17

Enastående läsning som inte ger utrymme för att sluta läsa.

Cecilia Engqvist

2018-01-18

Fin stämningsfull bok.

Elin

2018-01-16

En fin bok, men för min smak var det för tunn handling.

Lilly Forssten

2017-09-11

Gripande

Anna Hedenstedt

2017-06-20

Suck. En sån där kladdig historia med sensmoralen att vi västerlänningar inte förstår livets riktiga innebörd. Exotism blandat med andligt klet. Läste enbart för bokcirkeln.

Carola Gellborn

2017-06-03

Vacker. Tänkvärd.

Caroline Louise

2017-05-29

Det som gör den här boken såpass bra är definitivt det vackra språket. Författarens formuleringar är fantastiskt fina och det känns i hjärtat när man läser den. Även om själva storyn egentligen inte är speciellt storslagen i sig, det är bara en kärlekshistoria, så blir den ändå till en bok som stannar kvar på grund av språket.

Alexsandra Larsson

2017-05-16

Vacker historia som skildrar en oväntad historia. Mycket uppskattad från min sida

Läst halva boken och tycker den är segläst.

Läst halva boken och tycker att den är väldigt segläst.

Läst halva boken och tycker att den är väldigt segläst.

Lars Andersson

2017-01-22

Sentimental.

Angelica Pilman

2016-12-17

Så tråkig! Läst halva boken o nu ger jag upp!

Hanna Johansson

2016-12-16

Mycket vackert skriven bok om kärlek!

Maria Klamas

2016-12-15

Bland det segaste jag läst. Det var helt meningslöst läsande, hände i stort sett ingenting och efter att ha läst halva gav jag upp, mitt liv och min tid vill jag prioritera på något som ger mer...

Elisabeth Karlberg

2016-10-30

Underbart vacker bok som man bara inte vill släppa när man väl börjat läsa.

Elisabeth Karlberg

2016-10-30

Underbart vacker bok som man bara inte vill släppa när man väl börjat läsa.

Pendlade upp och ned i hur jag kände när jag läste denna bok. Å ena sidan vacker, å andra sidan lite Paolo Coelho-känsla (dvs klyschigt). Fastnade aldrig riktigt och ja - både gillade och inte gillade som sagt.

Samuel Karlsson

2016-10-01

Läs den, fantastisk

Marita Ryen

2016-09-22

Försökte verkligen lyssna färdigt på boken då jag blivit rekommenderad den. Gav upp efter 1/4.

Helena Thiman

2016-08-11

Stereotyp och förutsägbar historia. Vet inte om det är översättningen men språket är så banalt att den nästan känns som en förolämpning att läsa boken med sina överdrivna metaforer, onödiga förklaringar av det självklara och diverse felstavningar. Språkets nivå och historians natur kan nog vara mer tilltalande för någon i åldern 13-18 år. Jag läste klart boken eftersom den var så pass lättläst. Slutet var lika förutsägbart och banalt som resten av boken. Skulle verkligen inte rekommendera den till någon. Vill man ha en lättlläst feel good-roman finns en uppsjö av andra böcker som är långt mycket bättre!