Kommer aldrig solen?

Rydsjö, Elsi

| 1993

Slaget vid Poltava är förlorat, karolinerna har gått in i den ryska fångenskapen. I hemlandet väntar man på att kungen ska återvända och sluta fred. Den vänskap och kärlek som vuxit sig stark mellan människorna i fångenskap och förtryck sätts på hårda prov. Ska Nils Brinkman visa sig värdig Johanna, kommer hon och Karolina Bäck att få mötas igen? Kommer Eberhard Rosengren och hans Sigrid någonsin hem igen från Sibirien? Lyckas hans Henrik Barck fly från Sankt Petersburg hem till Sverige och till Juliana Struve? Ska de någonsin få se det milda juniljuset över Österlen? Kommer aldrig solen tillbaka?I Elsi Rydsjös fängslande berättelse som tar vid där Karolinas Poltava slutade får vi veta svaret.

Solveig Andersson

2017-11-01

Talbok, storytel, författaren läser
Fortsättningen efter Karolinas Poltava. Mycket intressant handling, med skickligt författade historiska personligheter. 5 Stjärnor. Läs den!

2016-04-02

Nu har jag läst serien och tyckte mycket om den. Den är både välskriven och intressant. Så fina, modiga kvinnor (och män). För var bok ville jag bara veta mer...hur kommer det att gå för dem? Sista boken blev en del upprepningar av vad som hänt men ändå ett fint avslut. Serien är egentligen en väldigt enkel och naiv berättelse om kriget och alla dess följder, men ändå fängslande. Sammanlagt vill jag ge serien en 4:a i betyg