Kometen kommer

Jansson, Tove

| 1968

Sofia Vikström

2018-01-23

Finaste barnboken jag vet. Uppskattar den nog ännu mer som vuxen haha.

Fantastiskt att läsa om som vuxen, känna tyngden på ett annat sätt, förstå Tove Janssons otroliga sofistikerade sätt att möta både vuxna och barn med sin existentialism.

Eva Pettersson

2014-10-16

Fantastiskt fin, som alla Mumin-böcker ju är! Dock inte riktigt samma fina känsla som i "Trollvinter", så det får bli en fyra istället för en femma för denna...

Sandra Björn

2014-03-03

ah, tove jansson. du är en pärla!

Klara Klingspor

2013-08-10

Underbara illustrationer och en mycket fin saga. Kommer att läsas många gånger.

Thomas Sievert

2012-07-01

Tove Jansson är så himla duktig.

Mattias Renström

2011-12-30

VIsst är det bra och visst älskar jag mumin, men för ett högre betyg hade mer myskänsla, spänning och roligheter behövts. Kometen kommer är toppen på många sätt, men lite för långdragen och händelsefattig för att vara en ultimat muminupplevelse.

Lotta Berling

2011-06-30

Utkom första gången 1952 och känns verkligen som en föregångare. I stort sett perfekt: fina rim och fantastiska bilder. Mycket effektfulla hål som leder vidare till nästa sida.

Britt Carlsson

2011-02-23

hålen är bäst!

Katarina Sjöö

2011-02-01

man behöver inte vara klokare än såhär. är ungarna rädda - sänd dem att titta på faran. word.

amanda hildur

2010-10-13

visst var även den här muminboken söt, men inte alls lika tänkvärd som till exempel pappan och havet. lite krystad på sina ställen. den här fick inte alls lika många understrykningar och hjärtmarkeringar som de jag läst innan..

Nils Thor

2010-09-12

Det här verkar vara den kronologiskt första boken i serien. För här möter Mumintrollet och Sniff för första gången Snusmumriken och Snorkfröken.
En stor katastrof drabbar Mumindalen men det slutar bra för alla. En underbar bok.

Pernilla Andersson

2010-06-02

Roliga bilder, fina rim.

miranda åkermalm

2009-10-06

UJnderbar! Alla karaktärer är beskriven med sådan värme och är så mänskliga. Filosofiskt och fint, språket lätt och lite läskig,

Monika Holmberg

2009-09-19

men det var otäckt ibland...

2009-06-18

Jag tyckte aldrig om Mumintrollet som barn, som vuxen har jag uppskattat Tove Janssons böcker på ett helt annat sätt!