Kom till skott! Hur du slutar prokrastinera, får allting gjort, blir älskad av alla och har tid att gå på bio

Att prokrastinera är att ha svårt att påbörja eller avsluta en uppgift. Många av oss skjuter på saker som ropar att de måste bli gjorda och vi kan söla på ett olyckligt sätt fast det står mycket på spel -- kärlek, hälsa, studier och arbete. Här är boken som förklarar varför det är så frestande att skjuta saker till en annan dag. Den låter dig också möta Mark Levengood och många fler som berättar om sina uppskjutarvanor. Men det går att ta itu med ett dysfunktionellt uppskjutarbeteende och författaren pekar på enkla metoder att komma till rätta med en livsstil som hindrar dig från att bli så handlingskraftig som du önskar vara. Att läsa "Kom till skott!" kan vara början på ditt nya liv. När du får allting gjort och med gott sambete kan slå dig lös på nöjen!

Anna Johansson

2016-06-04

Totalt slöseri på pengar. Önskar att det fanns en ångra-knapp på AdLibris för köp av e-böcker som en tar sig igenom, utan behållning, på en halvtimme.

Författaren orkade inte ens kolla upp vart hon hade läst om en metod som hon tipsar om. Tipsen var för övrigt få, och allting var grunt och strunt.

Du som skjuter upp p.g.a. handlingsförlamande perfektionism - du kan skriva den här boken själv, troligtvis på kortare tid och med bättre resultat.

Den här boken är INTE värd att betala för.

Läs på internet istället.

Anna Johansson

2016-06-04

Den här boken är INTE värd att betala för.

Läs på internet istället.

Carin Ardelius

2015-05-27

Kompetent skriven läsvärd bok om vanligt problem. Läs den genast. Prokrastinera inte!

Christina kellberg

2015-05-18

En bok som både förklarar varför du beter dig som du gör och ger dig nycklar till hur du kan ändra på detta. Görel Kristina Näslund använder både sina psykologiska och journalistiska kunskaper för att försöka lotsa oss till en punkt där vi får ändan ur vagnen.

Beata Arnborg

2015-05-17

För den som har svårt att komma till skott, eller känner någon som har det, är detta en underhållande och tankeväckande bok. Den handlar om att prokrastinera ? detta mänskliga beteende som också kallas uppskjutardjävulen. I boken finns många scener att känna igen sig i, men där ges också tips och råd för hur vi ska lära oss att ta tag i våra uppgifter ? nu. En bok för eftertanke och skratt.

Marc Moore

2014-02-25

Praktiskt och många goda tips, tyvärr tillförde den väll mig inte så mycket eftersom jag redan kommit underfund med de mesta hon tipsar om.
Just-handle-once-regeln skall jag iallafall praktisera i möjligaste mån.

Cecilia Bremer

2013-12-25

En välskriven lättsam bok som ger många goda tips!

annika åberg

2013-12-05

Rekommenderas. Enkla tips o råd, lättläst och bra.