Kom ska vi tycka om varandra

Koppel, Hans

| 2012

Anna Stenberg har en tillfällig affär med en ung man när hon är på konferens. Men det är något med honom som inte stämmer och snart är hela hennes tillvaro hotad. Vi känner igen temat, ett litet felsteg på konferensen som får ödesdigra konsekvenser. Det har blivit lite av Hans Koppels signum att utgå ifrån en klassisk historia, eller en vardaglig situation som de flesta av oss känner igen oss i, och sedan låta den smygande förändras till något helt annat. Det blir skitläskigt helt enkelt. Kom ska vi tycka om varandra är Hans Koppels andra thriller i en planerad trilogi. Med den första, Kommer aldrig mer igen (2011), visade han var thrillerskåpet ska stå. Han är en av våra skickligaste författare, begreppet bladvändare räcker inte riktigt till för det skoningslösa läsös han bjuder på, det är riktigt, riktigt läskigt. Förväntningarna på denna uppföljare är naturligtvis stora....

Rebecka Nyman

2020-11-30

För länge sedan började jag på denna bok, men slutade snabbt för att jag inte tyckte jag kom framåt i historien. Nu när jag gjorde ett andra försök gick det bättre och det är en helt okej bok som jag faktiskt tyckte blev bra. Den växte i alla fall i mina ögon medan jag läste den. Det fanns dock ingen karaktär jag riktigt fastnade för.

Johanna Åberg

2018-10-18

Den här boken var en riktig rysare och den var spännande från början till slut!! Stundtals riktigt otäck och kröp in under skinnet....

Christina Andersson

2017-12-12

För lättläst och simpel handling, första boken var bättre.

Bokläsaren

2016-09-21

När jag tog boken i hyllan på biblioteket så hoppades jag påsen 5 poängare. Hade sett fram emot en nagelbitare.
Boken var dessvärre ingen nagelbitare, förutsägbar efter varje mening och händelse.

Tomas Karlsson

2016-06-16

Stark trea, krypande obehaglig, mot slutet lite för mycket kliché som drar ner betyget.

Rasmusmatte .

2015-02-01

Så spännande och riktigt läskig

E H

2014-04-28

En bok helt i min smak! Otäck, nervpirrande och en del läskiga detaljer.

Marita Ryen

2014-03-18

Betyg 4-, Spännande men slutet är lite överdrivet.

Glada Gunvor

2013-10-07

Riktigt spännande och välskriven thriller. Lite förutsägbar men man längtade efter att få höra fortsättningen. Betyg 4. Angela Kovacs är helt perfekt som uppläsare. Hon är mycket engagerad i det hon läser och gör det jättebra. Betyg 5.

Anna Jensen

2013-08-18

Sååå grymt bra! Läste den på ett par timmar, haha, så spännande att jag inte kunde sluta.

Lisa S

2013-08-14

Jag var tvungen att sträckläsa. En thriller som sticker ut bland alla tjatiga deckare. Läs!

Det får bli en (stark) trea. Boken är jättebra, men inte lika bra som den förra "Kommer aldrig mer igen". Den här historien är mer "vanlig". Spännande och lättläst!

Anna Hedenstedt

2013-07-07

Snabbläst och ok spännande men inte så läbbigt nagelbitande som jag hoppats. Gillar dock hans medelklasskritik mycket!

2013-06-08

Jag gillar inte det faktum att han fördummar polisen i sina böcker- något som inte känns realistiskt för fem öre. Ändå gillade jag den här boken. En enkelt skriven thriller som påminner kanske lite väl mycket om "Farlig Förbindelse"- men ändå- en riktigt spännande, förutsägbar thriller som jag tyckte om!

Jag har läst "Kommer aldrig mer igen" av Hans Koppel tidigare, och den var fruktansvärt spännande. Han håller sig lite inom samma område, det är vanliga svensson människor som råkar illa ut. Denna bok är inte alls lika bra som den första, inte alls samma gastkramande spänning. Tvärtom blir jag irriterad på Anna, ett felsteg blir till fyra, ja, men hallå hur dum är man. Hennes gubbe blev man också lite småarg på, ville absolut ha en ny bil, inte konstigt hon hoppa över skaklarna då.. Bokens mest sympatiska var Annas mamma, men så berättade Anna allt för henne också. Jag tycker Angela Kovacs uppläsning är superbra

Nja, den här håller inte måttet. Erik känns inte trovärdig, huvudpersonens kvinnliga kollegors sexistiska uttalnden om män blir bara tröttsamma, den trögfattade polismannen och andra osannolika händelser känns hafsigt och trist. Dock var den underhållande och bitvis lite spännande. Jag gillar inte Angela Kovács uppläsning.

Å

Åsa Sjögren

2013-02-04

Lika spännande som den tidigare "Kommer aldrig mer igen"!. Liksom den tidigare också "för kort", man vill fortsätta läsa när man fått tag i så underhållande böcker!

2013-01-17

Nej, stor besvikelse. Jag tyckte mycket om "Kommer aldrig mer tillbaka" och trodde den här skulle vara lika bra. Tyvärr så är den inte det! På något sätt och vis tycker jag att Erik är FÖR överdriven så det känns inte trovärdigt. Synd!

Jennifer Tydén

2012-11-13

Obehaglig fast läsvärd

Nenne N

2012-11-10

Har läst den inte lyssnat på den. Inte alls lika bra som "Kommer aldrig mer igen" av samma författare...

Erica B

2012-11-08

Koppels första deckare tyckte jag väldigt mycket om. Gillade att den var så fruktansvärt hemsk. Den här är också ruggig, men det blir liksom för mycket.

2012-11-01

För lite drygt ett och ett halvt år sedan så läste jag den första boken i den här trilogin, “Kommer aldrig mer igen”. Jag tyckte att den boken var mycket, mycket bra. Otäck och väldigt spännande.

Nu har jag läst den andra boken i den blivande trilogin, “Kom ska vi tycka om varandra”, och den var också mycket, mycket bra.

Riktigt spännande och otäck var den. Och väldigt svår att lägga ifrån sig.

Kan verkligen rekommendera boken, och jag längtar redan tills den sista boken i trilogin kommer ut.