Kom närmare

Gran, Sara

| 2005

Amanda är en helt vanlig kvinna som har ett bra jobb och är lyckligt gift. När paret flyttar in i en gammal vindsvåning börjar mystiska saker att hända. Plötsligt befinner hon sig mitt i en mardröm.Amanda arbetar som arkitekt och är lyckligt gift med Ed, en vanlig, trevlig kille. De har nyligen flyttat in i gammal vindsvåning men så börjar märkliga saker att hända. Det börjar med mystiska knackningar i väggen, som upphör när Amanda inte är hemma. I varuhuset blir hon stoppad av en väktare och anklagad för stöld trots att hon kan svära på att hon är oskyldig. Hon får en bok om demoner i brevlådan som hon inte beställt. Hon drabbas av minnesluckor hon känner att någon försöker inta hennes kropp. När hon läser i tidningen att en man som arbetat i en tidningskiosk blivit mördad minuterna efter att hon besökt kiosken börjar hon bli riktigt rädd. Kom närmare skildrar på ett kusligt och realistiskt...

Cecilia Fredriksson

2012-07-28

Riktigt, riktigt läskig. Känns även någorlunda välskriven, vilket höjer betyget. Skulle vilja läsa mer av henne. Varning för nojor och sömnsvårigheter måste dock utfärdas!

Frida Gustavsson

2012-01-23

Sträckläste. Väldigt otäck.

Karin Söder

2011-08-09

Annorlunda, spännande och välskriven. Läste den på en halv dag. Vill läsa mer!
Rekommenderas varmt!

Alltså denna bok skulle jag ge en 1a enligt BT och jag kan säga att det stämde väldigt bra. Denna bok var inte alls i den klass av böcker som jag brukar läsa och tycka om.
Jag läste halva boken och sen gav jag upp så nu hoppas jag att ni andra gillar den mer. =(

Sofia Möller

2010-08-31

Den här gillade jag! Den blir tyvärr mot slutet lite to much, men i början när det hela byggs upp är det krypande fasa när det är som bäst.

Caroline J

2010-06-10

tråkig och tog mig inte många timmar att läsa ut.. såklart får man väl en liten obehagskänsla efter boken men kändes som en onödig läsning..