Kom i min famn

Psykologiskt drama med familjerelationer i centrumHur skulle du reagera om du en dag kontaktades av en främling som avslöjar något som får hela din värld att vändas upp och ner? Det är vad som händer Thomas, en gift man med en fyraårig dotter, en man som prioriterar familjen och sätter en ära i att vara en god människa. Samtalsterapeuten Simone Boman får ett uppdrag på företaget där Thomas arbetar och vinner snart hans förtroende. Allteftersom de kommer varandra närmare får hon svårt att hålla den professionella distansen, samtidigt som hon brottas med sina egna demoner. Snart finner hon sig indragen i något mycket större och mörkare än hon någonsin kunnat förutse."Med sin nya bok är svenskan den mest omtalade i Europa. De försvunna är en psykologisk spänningsroman som fått enormt fina recensioner."- AFTONBLADET OM DE FÖRSVUNNA***Caroline...

Briljant, spännande & välskriven!

Vill du läsa en nagelbitare? I så fall ska du läsa den här psykologiska spänningsromanen.
En stark bok med en nervkittlande känsla rakt igenom. Jag kunde inte sluta läsa den, jag var tvungen att bara läsa ett kapitel till och ett till och...Caroline är mycket skicklig på att bygga upp spänning, den kryper in under skinnet på mig. Redan från första till sista sidan kryper det och jag bara väntar på att det ska hända något olustigt, något hemskt.
Boken har ett snabbt tempo, ett bra driv och den är lättläst. Ser fram emot nästa!

Jag säger bara LÄS! Du får en läsupplevelse utöver det vanliga! Se till att ha tid, du vill sträckläsa, jag lovar!

Helt okej start på en serie, följer gärna Simone vidare.

Kom i min famn är den första delen i serien om samtalsterapeuten Simone Boman. I boken får Simone ett uppdrag på ett företag där Thomas jobbar. De får snabbt kontakt med varandra och har flera gemensamma nämnare som sommarstuga i området Marhem och olyckliga dödsfall inom familjen när de var barn. Thomas upptäcker snart att Simone är pålitlig och ingen som springer runt och snackar och han öppnar sig för henne.
Hela tiden när jag läser känner jag att snart kommer något oväntat och hemskt att hända. Författaren är skicklig på att bygga upp spänningen och jag fylls med obehag vartefter sidorna flyter på. Boken är otroligt lättläst och har ett sånt starkt driv att det är omöjligt att lägga ner boken förrän upplösningen kommit och boken är slut. Det märks att Caroline drar nytta av sitt kunnande som socialpsykolog och hon skildrar människors alla lager och mörkret som kan komma fram vid pressade situationer med finess. Jag gillar hur boken slutar och i min värld kunde det inte ha slutat på ett annat sätt som skulle vara bättre. Den första boken är Simone Boman är en nervkittlande psykologiskt roman om familjerelationer som ger mersmak. Jag längtar redan efter fortsättningen och är nyfiken på hur det kommer gå för Simone privat. Rekommenderas varmt om du gillar böcker som inte är som de först ser ut att vara!

Betyg: 4,5 av 5.

Boken Kom i min famn är den första boken i en ny serie i genren Family Noir, och handlar om samtalsterapeuten Simone Boman.

Tidigare så har författaren Caroline Eriksson skrivit fyra böcker. Två historiska spänningsromaner och två psykologiska spänningsromaner. Jag har läst dom två senare, De försvunna och Hon som vakar. Och jag tyckte mycket om båda dom två böckerna.

Och nu ser jag verkligen fram emot den här nya planerade serien, för jag tyckte väldigt mycket om den här första boken i serien.

Boken Kom i min famn är välskriven och med en krypande spänning i sig. Den är lättläst och var svår att lägga ifrån sig. Den är absolut inte förutsägbar, och jag tyckte mycket om karaktärerna.

Rekommenderas varmt.

Mycket bra start på serien, ser fram emot uppföljaren.

Family noir? Nja.