Knappt lovlig

Hanna är en riktig asfaltsblomma. Men hennes mamma, som är författare, får för sig att hon kommer att kunna skriva så mycket bättre, bara hon kommer ut på landet. För Hanna är det rena katastrofen; hur ska det nu gå med livet? Hanna måste åka skolbuss fram och tillbaka med den hopplösa lantisen Sara och det blir krångligt att stanna i stan om kvällarna. Och Hannas bästis Linn fullkomligt pyser av förakt inför landsbygden och dess människor. Men så träffar Hanna Arild. Det är alldeles omöjligt förstås. Han är mycket äldre än hon och dessutom grisbonde. Linn skulle få spader om hon visste. Men Hanna kan inte låta bli. Det går bara inte. Fast hur får man honom att upptäcka en 15-årig tjej från stan ...

ASS bra bok men inte riktigt min favorit typ av bok men ändå

Nenne No

2012-09-02

Enda egentliga felet är att den inte är hundra sidor längre och går djupare in i både kärleksrelationen som vänskapsrelationerna.

Astrid Påsse

2012-03-11

Så jäkla bra bok! Katarina du äger:)

Iris Eriksson

2011-06-26

Katarina är en riktigt bra författare som fängslar en med sina kärlekshistorier, men även jag, som inte bruakr bry mig om sådant, backar lite vid åldersskillnaden.. Det är inget som är lätt att övervinna... Men det är en bra bok av en bra författare med en bra historia!

Felicia Dahlqvist

2010-01-16

Nej, än en gång får jag konstaterat att von Bredow inte är min cup of tea. Har man läst en har man läst alla.

amanda norling

2010-01-09

Också jättebra!!! läs den

Ted Doe

2009-04-26

En bok som jag borde ha läst för 5 år sedan eller något [då jag fick den] men tog tag i den nu istället. En kort bok i stil med grabben i graven bredvid.