Klubben och de mystiska signalerna

Hultgren, Lena

| 2004

I de fyra ungdomsböckerna om Klubben får dina elever lära känna Axel och hans nya vänner. Till böckerna använder eleverna arbetsböckerna, Första och Andra Klubboken. 1. I Klubben och de mystiska signalerna bestämmer sig Axel och hans nya vänner för att starta en hemlig klubb. De vill hjälpa till att lösa mysteriet med de märkliga ljussignalerna som kommer från en båt mitt ute på sjön nedanför Monas och Tomas gård. 2. I Klubben och lillkillen som försvann är det vinter och sportlov. I grannhuset till Axel och hans pappa bor en liten kille som plötsligt försvinner. Klubben hjälper till att leta efter honom. Har killens försvinnande något att göra med den mystiska svart bilen som kör runt i byn? 3. I Klubben och mysteriet i ödehuset får barnen äntligen ett klubbhus att vara i. De ska just börja rusta upp det gamla huset när flera märkliga och oförklarliga händelser...

Den är rätt så bra/ Thor 4b Skola/ Vasaskolan

Den är bra och jag läser mycket inlevelse av mig själv. Vissa ord var lite svåra men det gick bra ändå. Verkligen ett bra tips för de som går i 3-5

Venesa Bajrami

2012-03-21

Denna boken handlar om några barn som löser ett problem. Det börjar med att en pojke som heter Axel och hans pappa flyttar från Göteborg. En dag när Axel och hans pappa var på en kräftskiva hos en jobbarkompis till Axels pappa så hände det något mystiskt! Någon eller några signalerar från ett litet ställe och barnen ser det. På kräftskivan skaffar Axel sig några vänner, Bella, Simon, Filip och Josse. De bildar en klubb som de kallar för Klubben. I den klubben löser de problem. I boken försöker de lösa problemet med de mystiska signalerna! Jag gav denna boken fem stjärnor för att jag tycker att den var väldigt spännande.

Henrik Huang

Bokens titel: Klubben och de mystiska signalerna

Huvudpersoner: Axel, Simon,Josse,Filip och Bella

Boken handlar om några barn som ser några signaler ute vid sjön. Barnen försöker att ta reda på ved eller vem det är.Barnen startar sedan en klubb som heter klubben. Boken är spännande vid slutet men lite för pratigt i början. så jag ger boken 3 stjärnor.

dritan elezi

2012-03-21

Boken var bra den var spännande.
Det hände mycket och i början och sedan i slutet fick man veta.Det handlar om 5 barn som träffas på en kräftskiva. barnen är : Axel,Simon,Filip,josse,bella. De träffas på kräftskivan för att Axels pappa skulle till Mona. Axels pappa heter Peter

Elma I

2012-03-21

Jag tyckte boken var ganska spännande, men ändå inte, jag tycker om böcker som är väldigt spännande, den här var för min del OK.

Boken däremot handlar om fem barn som löser ett mysterium, de inkluderar Axel, Bella, Simon, Filip och Josse, de börjar från en kräftskiva

Lejla Ibricic

Klubben.

Författare: Lena Hultgren.

Huvudpersoner: Bella, Axel, Philip, Simon och Josse.

Jag ger boken 4 stjärnor, för att den är spännande och jag skulle kunna låna nästa bok.

Boken handlar om: Axel som ska följa med sin pappa på en kräftskiva men han vill inte. Men han måste. I kräftskivan så träffar han Josse, Bella, Philip och Simon. De går ner till sjön och ska bada, men sen ser de några ljussignaler och så ser de en motorcykel. Barnen skapar en klubb och letar efter ledtrådar sen så

albin andersson

2012-03-21

Titel: Klubben och de mystiska signalerna
Författare: Lena Hultgren
Huvudpersoner: Axel, Simon, Filip, Bella och Josse.

Handling: Axel flyttar till en annan stad och känner ingen.
Axels pappa ska åka på kräftskiva med axel till en av Axels pappas jobbarkompisar.
På kräftskivan träffar han några barn som heter Simon, Filip´, Bella och Josse. Barnen vill leka med honom och tillslut gör de en klubb som heter "Klubben"
De börjar leta efter "Tjuvar eller brottslingar"
De ser något mystikst ute i en vik och de hittar ett papper med några siffror.
Några dagar senare så måste Axel följa med pappa på jobbet och de äter på Kinarestaurang.
Axel ser en tant med långt hår som han känner igen. Tanten går in i en lägenhet som har samma nummer som på pappret de hittatde för några dagar sedan. En dag så måste Axel åka till Axels pappas jobbakompis som heter Mona och vara där för Axels pappa måste åka iväg.
Hos Mona så är alla i "Klubben" där.
Axel säger vad han sett.
På kvällen ringer de och de är några som säger att Thomas mamma är på sjukhuset, Thomas är Monas man.
Då var alla barnen själva och de är något mystiskt där ute. Det är Tanten med det långa håret och de andra som var vi båten vid kräftskivan. De försökte själa Thomas veteranbil.
Axel och de andra ringde till polisen och fällde ner bommarna till vägen så de inte kunde smita.
När polisen kom så sprang tjuvarna i i skogen och tillslut hittade man de och allt slutade bra!.
JAG TYCKTE DEN VAR GANSKA BRA DÄRFÖR GER JAG DEN (4)

Lilian Alaga

Bokens titel: Klubben och de mystiska signalerna
Huvudpersoner: Axel, Filip, Simon, Josse och Bella

Det börjar med att Axel och hans pappa får flytta från Göteborg. Axel längtar efter Pontus, hans bästa vän. Men Axels pappas jobbarkompis Mona ska ha kräftskiva, och de blir bjudna. Axel och pappa ska gå tillsammans. När de var där så träffade Axel några barn i hans ålder. De blir vänner och startar en klubb tillsammans, de bestämmer att den ska heta Klubben.

Dardan Komani

Huvudpersoner:
Simon, Alex, Bella, Filip och Josse.
Av: Lena Hultgren
Den var inte så rolig. Men den var ganska spännande.

dritan elezi