Klockmakarens dotter

Morton, Kate

Ny storslagen roman om kärlek, hemligheter och gåtor i det förflutna av hyllade och älskade Kate Morton. Till godset Birchwood Manor på engelska landsbygden anlände på 1860-talet en grupp konstnärer ledda av den karismatiske Edward Radcliffe. En vistelse i inspirationens och kreativitetens tecken slutade med katastrof då en kvinna mördades och en annan försvann. I nutid hittar den unga arkivarien Elodie Winslow en gammal väska som innehåller ett foto av en vacker kvinna och en teckning föreställande ett pampigt hus. Hon blir närmast besatt av kvinnan och känner omedelbart igen huset, fast hon vet att det är en omöjlighet. Vad har hon för koppling till det som hände för länge sedan på Birchwood Manor?Översättare: Ann Björkhem

Årets första fullpoängare! Magiskt språk som flyter över alla de 500 sidorna, magisk story som håller en kvar. Läs den!

Det här är den andra boken jag läser av författaren och jag hade svårt för hennes bok och tyvärr är det samma känsla jag har denna gång. Boken skrivs med en blandning där man pendlar mellan nutid och dåtid och som is lutet vävs ihop till en historia och jag brukar älska att läsa böcker som är skrivna så. Men denna tycker jag är seg, rörig, har svårt att komma in i boken så att det blir ett flyt, jag har svårt att få en överblick av handlingen. Hon skriver boken med ett fantastiskt språk och på ett målande sätt. Det borde vata en bok i min smak men tyvärr inte så jag får se om jag ger Kate Mortons böcker ngn mer chans.

Fängslande, gripande & spännande!

Solveig Andersson

2019-07-04

talbok, storytel
En ny intressant roman av Morton som väcker känslor hos läsaren och skänker eftertankar till boken. Läs den!