Klänning för korta kvinnor

Mycket välskriven och underhållande spänningsroman med hisnande vändningar, som helt enkelt måste bli film! , ExpressenSanslöst rolig Lotta Olsson, DN  Nina Storm beger sig till det lilla samhället Mjöbäck i Västergötland för att ta hand om prästgården som hon fått ärva av sin moster gör hon ett överraskande fynd. I en av prästgårdens garderober hittar hon en kartong fylld med sedelbuntar. Det rör sig om flera miljoner. Nina kan inte förstå var mostern fått pengarna ifrån eller varför hon har gömt undan dem. Innan Nina vet vad hon ska ta sig till kommer kartongen på avvägar. Hon inleder en desperat jakt på den försvunna förmögenheten och tvingas samtidigt hantera en kris på myndigheten där hon är kommunikationschef. Nina flänger mellan jobbet i Stockholm och prästgården där hon kartlägger sin mosters liv och varifrån pengarna kommer. Men det...

2022-02-10

Den hade en väldigt svag story, mysdeckare på hög nivå men för mig blir det lite väl myspysig intrig. Då har hennes tidigare böcker ändå varit bättre.

2022-02-07

Kristina är en ny författarbekantskap för mig, har inte läst något av henne tidigare men efter en kik i bokhyllan så hittade jag en bok av henne där (Minns mig som en ängel) som jag inte har läst än. Det måste åtgärdas.

”Klänning för korta kvinnor” är den första delen i en ny serie om kommunikationschefen Nina Storm.

Boken är en mysdeckare skulle jag säga, en pusseldeckare där jag som läsare får ledtrådar till slutet. Boken är bra och bitvis spännande. Historien har ett behagligt tempo och en hel del både charmiga och ocharmiga karaktärer. Det är humoristiskt, lite allvar och en del moraliska dilemman som lyfts fram.

Jag gillar den här typen av spänningsromaner, som är oblodiga och inte innehåller en massa våld. Det är istället fokus på relationer och hemligheter. Me like!

2022-02-03

Underhållande och läsvärd.